A PvP harcok után járó pontoknak köszönhetően felpörgött a World PvP – ennek van, aki örül, van, aki szerint viszont ellehetetleníti a játékot.

A World of Warcraft Classic szervereken múlt hét csütörtökön elérkezett a Phase 2, azaz bekerült a játékba a Honor rendszer és a két új world boss.

A Honor rendszerrel egy korábbi cikkünkben részletesebben is foglalkoztunk, ha valaki pedig nem ismerné, annak egy kis rövid gyorstalpaló: a játékban más játékosok megöléséért az úgynevezett Honor pontokat gyűjthetünk, melyeket befolyásol a két karakter közti szintkülönbség. Az egy hét alatt összegyűjtött pontok alapján heti rangot kapunk, amellyel spéci titulust illeszthetünk a nevünk elé, és egyéb játékbeli jutalmakat is kapunk (felszerelések, hátasok, stb).

Annak idején a vanilla WoW szervereken a Honor farmolása az esetek többségében a világtól elzárt PvP Arénákban, a Battlegroundokon történt – itt egy Hordás és egy Allis csapat eshetett egymásnak zárt keretek között. Míg a Honor rendszert az 1.4.0-ás patch hozta be 2005 május 5-én, az első Battlegroundokat az 1.5.0-ás patch, 2005. június 7-én. Akkor is volt tehát egy hónap, amikor már járt Honor a másik játékosok megöléséért, de még nem volt lehetőség arra, hogy ezeket Battlegroundokon szedjük össze – most is ez okozza a nagy fennforgást.

WoW Classic

Csak egy átlagos horgászós nap… | Kép forrása: Reddit

Tényleg vitatott régiók

A Classic szervereken eddig is nehézkes volt a szintezés az olyan régiókban, ahol a Horda és a Szövetség is jelen van. Itt mind a két oldal játékosainak van lehetősége küldetéseket teljesíteni, így a PvP szervereken könnyen összetűzésbe kerülhetnek. A Honor rendszer előtt viszont az önvédelmen vagy a szórakozáson kívül nem sok valódi haszna volt más játékosokat megölni – és még így is volt, hogy problémát okozott.

Most azon túl, hogy jutalom jár a másik játékosok megöléséért, még egy szempont bonyolítja a helyzetet: a layering kikapcsolása. Ezzel a korábban külön rétegekre bontott szervereket egyetlen rétegre rakták vissza, így bár a tényleges játékosszám nem növekedett, a szerverek kapacitása kvázi csökkent, és szűkebb szerverekre szorulnak az eddigi játékosok. Ezért, ahogy a Newsweek által is idézett Twitter felhasználók is írják „vagy farmolsz, vagy téged farmolnak – nincs igazi PvP játék.”

Arról nem is beszélve, hogy vannak szerverek, ahol eddig is elcsúszott az egyensúly a két oldal között. Így ha egy olyan szerveren játszunk Allisként, ahol kétszer annyi Hordás játékos van, esélyünk sem lesz labdába rúgni a világban. „6 órán át álltam sorba, hogy végre bejussak egy kiegyensúlyozatlan oldalhoz a phase 2-ben. Ebben mi az élvezetes? Valaki magyarázza el, mi ebben a jó, mert úgy érzem valamit nem értek…” írja az egyik játékos.

Redditen sokan azért poénra vették a helyzetet. Az egyik játékos például egy olyan „bugról” számolt be, hogy az új phase óta csak fekete-fehérben tud játszani – utalva ezzel arra, hogy nagyjából folyamatosan meghal, és mindig csak szellemként jelenik meg karaktere.

Game altering bug? Ever since the patch my game is only running in black and white? Is this happening to anyone else? from r/classicwow

A TaricsJockStrap nevű felhasználó a South Park klasszikus World of Warcraftos részét idézte: „Ez a négy játékos a ganking ellenére is tudott szintezni, neked mi a kifogásod?”

These Four Kids Found a Way to Level Despite Ganking. What’s your excuse? from r/classicwow

Voltak akik a viccet félretéve felvetették, hogy ugyanúgy, ahogy októberben a Dire Maul dungeont korábban vezették be a tervezettnél, a Battlegroundokat is előrehozhatnák. Egy hónap bőven elég lesz a World PvP jelenlegi állapotából.

In the same way that Blizzard brought us Dire Maul early, Battlegrounds should be separated from Phase 3 and delivered early. from r/classicwow

A kommentekből kirajzolódik, hogy a többség reakciója a panaszkodásra az, hogy „miért mentél PvP szerverre, ha nem bírod a PvP-t?” A probléma ugyanis a PvE szervereket egyáltalán nem érinti. Erre viszont a visszatérő válasz, hogy szeretik a PvP-t, de ami jelenleg zajlik a játékban, az nem PvP. Az esetek nagy többségében a Hordában nagyjából kétszer annyian vannak, mint a másik oldalon, a nagy szerverekről való ingyenes karaktertranszfer lehetőséget pedig sokszor épp az Allisoknak ajánlják fel – így tovább növekszik a kiegyensúlyozatlanság.

Várhatóan hosszú távon kiegyenlítődik a helyzet. A Battlegroundok bevezetése sokkal hatékonyabb módot ad majd a Honor farmolására, így akik tényleg csak emiatt PvP-znek, azoknak sokkal jobb lehetőség lesz. A játékosok száma is várhatóan csökkenni fog, ez mindig csak akkor ugrik meg hirtelen, amikor új tartalom kerül a játékba.

Titeket hogy érint a Honor rendszer bevezetése, meghozta a kedveteket a PvP-hez, vagy inkább eltántorított tőle?

×