A Blizzard teljesen megváltozott – Mondják az eredeti Diablo alkotói
David Brevik, Erich és Max Schaefer, akik az eredeti Diablo alkotói, nyilatkoztak a Blizzard változásaival és a céget körülvevő vitákkal kapcsolatban.
David Brevik, Erich és Max Schaefer, akik az eredeti Diablo alkotói, nyilatkoztak a Blizzard változásaival és a céget körülvevő vitákkal kapcsolatban.
David Brevik, Erich és Max Schaefer, akik az eredeti Diablo alkotói, nyilatkoztak a Blizzard változásaival és a céget körülvevő vitákkal kapcsolatban.
Az elmúlt év nem telt valami jól a Blizzard számára. A 2018-as BlizzCon után a rajongók igen negatívan reagáltak a Diablo: Immortal bejelentésére, amit követett a profi Hearthstone játékos esete, aki kemény büntetést kapott, miután egy interjúban politikai nézeteiről nyilatkozott.
Új-Zélandon a hétvégén zajlott az ExileCon, a Path of Exile rajongói rendezvénye, ahol egyébként a Path of Exile 2-t is bejelentették. Az eseményen a PC Gamer riporterének volt szerencséje beszélni a Diablo egykori alkotóival, David Brevikkel, Erich Schaeferrel és Max Schaeferrel. Az interjúban szóba került a Blizzard múltja és jelene, valamint az elmúlt időszak vitái.
„A Blizzard teljesen megváltozott” – mondta Brevik, megjegyezve, hogy ő már csak néhány régi fejlesztővel és vezetővel beszél rendszeresen.
„A régi Blizzard eltűnt. Amikor kilépünk, összesen 180 alkalmazott volt. Most több ezer van. Az egész teljesen más volt, és az Activisionnek nem volt befolyása. Csak a Blizzard volt. Most egy Blizzard nevű birodalom van, ami meg kell feleljen a befektetőknek és még egy csomó más dolognak” – tette hozzá Max Schaefer.
„A Blizzard Entertainment értékrendjének és rendszerének változása nem egyedi. Ez olyasmi, ami rendszerint megtörténik a vállalatokkal. Ez természetes, ha egy cég hatalmas vállalattá növi ki magát” – mondta Brevik.
Mind a Brevik, mind a Schaefer testvérek egyetértettek abban, hogy még a Diablo 2 fejlesztése során is folyamatos csaták folytak a Blizzard North és a Blizzard Entertainment között. Mivel azonban a Blizzard tovább növekedett a Diablo, a Warcraft és a StarCraft sikere után, a trió számára nehezebb volt kreatív tervezésre koncentrálni és nem tudták elkerülni a vállalati bürokráciát.
„Annak idején nem a kínai kormányról beszéltünk, vagy arról, hogy mit szeretne. Csak azon gondolkoztunk, hogy mit szeretnénk alkotni és mit akarnak a rajongók. Úgy tűnik, hogy már nem ez a helyzet” – mondta Erich Schaefer.
Noha Brevik, Max és Erich Schaefer 2003-ban távozott a Blizzard-tól, és soha nem kellett foglalkozniuk a Blizzard globális jelenlétének modern kihívásaival, különös tekintettel az esportokra, kifejtették véleményüket Hearthstone játékos büntetésével kapcsolatban is. Brevik a Path of Exile kínai kiadásának tanácsadója volt, a Schaefer testvérek mindkét játék során együttműködtek a kínai befektetőkkel és a kiadókkal, szóval van a témában némi tapasztalatuk.
„Előfordul, hogy reggel felkelsz és tudod, hogy olyan szituációban vagy, hogy nem nyerhetsz. Bizonyos mértékig ez történt a Blizzard-al. Nem volt kiút. Nem volt lehetőségük erre úgy reagálni, hogy az ne szült volna valamilyen vitát” – mondta Max Schaefer.
„Ha nem büntetnek, akkor mi történik? Egy olyan platformmá váltak volna a közvélemény szemében, ahol bárki bármilyen módon hangot adhat politikai nézetének, vagy épp mozgalmat indíthat? Valamit tenniük kellett, de rendesen kezelték? Valószínűleg nem. Ezért is kértek bocsánatot” – mondta Brevik.
A PC Gamer a teljes interjút is hamarosan közzéteszi, amiben többek között arról is lesz szó, miért távozott a trió a Blizzard-tól annak idején.