Már feltöltötték a tesztszerverekre (PTR) az Overwatch új frissítéseit, könnyen lehet, hogy átírja a jelenlegi metát.

A legfőbb módosítások a pajzzsal rendelkező hősöket érintik, azaz Orisát, Sigmát és Reinhardtot. Ahogy ugyanis a Dot Esports is fogalmaz, a jelenlegi meta legnagyobb részt erre a három karakterre épül: pajzsaikkal védik az erős sebzésű csapattársakat, és szinte áthatolhatatlan tankot alakítanak ki közösen.

Átalakulhat a pajzs meta

Ezért a Blizzard elsősorban a pajzsok életpontját csökkenti: Orisa pajzsa 900-ról 600-ra, Reinhardt Barrier Field-je 2000-ről 1600-ra esik, Sigma Experimental Barrierje pedig 1500-ról egészen 900-ra zuhan. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ezek a hősök teljesen le lennének gyengítve.

Orisa gyakrabban használhatja ugyanis a Fortify-t, és az alap páncélja is 250-re nőtt 200 helyett. Sigma Kinetic Graspja is három másodperccel rövidebb alatt töltődik újra, és 20%-kal több páncélt is kap a képességgel összeszedett lövedékekből. Reinhardt elsősorban a mozgási sebességére kapott buffot: mostantól ha tartja a pajzsát, az nem 50, hanem csak 25%-kal lassítja, ráadásul a passzív Steadfast képessége is 30 helyett 50%-ban ignorálja a lassító sebzések hatását.

Így tehát a pajzs meta nem fog teljesen eltűnni, hanem inkább a fókusz kerül át máshova: ahelyett, hogy a pajzsokat kellene folyton leütnie az ellenfél csapatnak, már inkább a hősök lesznek nehezebben likvidálhatók.

Kép forrása: dexerto.com

Új lehetőségek a meccsekre várva

A ONE Esport szedte össze, hogy milyen új lehetőségek vannak, ha hosszasan kell sorban állnunk. Az eddigi Skirmish-t leváltja a While You Wait funkció, ahol több különböző játékmódot közül választhatunk a meccsek előtt.

  • Practice Range – Mostantól akár az egész csapattal bemehetünk
  • Skirmish – Ez ugyanaz, mint ami eddig volt a Skirmish, lövöldözhetünk egyymásra, a pontokat nem követi a játék
  • Deathmatch – Itt a fő különbség, hogy vezetik a pontokat
  • Custom Game – Kiválaszthatunk bármilyen egyedi játékmódot a Costum Game Browserből, de csinálhatunk sajátot is

Kép forrása: youtube.com

Nerfek és buffok

Az eddig említett két nagy változáson kívül bevezettek még több apróbb módosítást a hősöknél.

  • Moira: Biotic Grasp gyógyítása 4-ről 3,25-re csökkent (azaz 80HP/s helyett 65HP/s-re)
  • Zarya másodlagos tüzelési módja, a Particle Cannon robbanási hatótávja 2-ről 2,5 méteres lett, a szükséges lőszer pedig 25-ről 20-ra csökkent
  • Genji shuriken „tárja” is megnőtt, 24 helyett 30-at lőhet el, mielőtt újra kéne töltenie
  • D.VA: Defense Matrix újratöltési ideje 2-ről 1,5 másodpercre csökkent
  • Torbjörn: Overload újratöltési ideje 12-ről 10 másodpercre csökkent
  • Widowmaker: Grappling Hook újratöltési ideje 10-ről 12 másodpercre nőtt

Kép forrása: polygon.com

Még kérdéses, hogy a tesztszerveren hogy teljesítenek ezek a frissítések, és hogy mikor kerülnek majd be a teljes játékba.

Szerintetek átírja a metát majd ez a sok új frissítés, vagy lényegében nem fog változni?

×