Jelenleg meglehetősen korlátozottak a lehetőség abban, hogy a VR-ban hogyan érintsünk meg, illetve érezzük a tárgyakat. Ezen próbálnak most változtatni a fejlesztők.

A VR világ bizony mindenkit elkápráztat, ám a szemüvegek mellé kapható kontrollerek kicsit máshogy teszik lehetővé a tárgyak megfogását, érintését, és az alap interakciót, mint a valóságban. Saját PSVR-om kipróbálói gyakran nyúlnak maguk elé a levegőbe, hogy elkapjanak valamit, ám mint tudjuk, nem történik semmi. Egy fejlesztés talán megváltoztatja ezt – írja a VentureBeat.

Az oroszországi Skolkovo Tudományos és Technológiai Intézet kutatói most egy nagy lépést tettek a TouchVR révén, ami egy kézre rakható kiegészítő, amely közvetlenül csatlakozik a tenyérhez és az ujjakhoz. Egyfajta rezgést is továbbít a kézfejnek, így visszajelzést is érezhetünk arról, amit a VR-ben megfogunk. Így érezhető kissé a testek súlya, textúrája, csúszóssága stb.

Kép forrása: TouchVR

A TouchVR valóban úgy néz ki, mint egy Vasember kesztyű: közepén egy úgynevezett DeltaTouch 3D helyezkedik el. Ezen kívül egyébként semmilyen egyéb vezérlőre nincs szükség, hiszen a Leap Motion kézérzékelővel a HTC Vive Pro VR is megfelelően kezeli a rendszert. Vagyis tényleg minden a saját kezünkkel használható, sőt érezhető.

 

A kutatók több Unity-alapú VR alkalmazással mutatták be a TouchVR képességeit, ideértve a viselő tenyerén mozgó virtuális pókot, egy pattogó labdát és egy pulzáló sárkánytojást.

A kutatók jelenleg további ötletek megvalósításán dolgoznak a TouchVR funkcionalitásának kibővítésére, ideértve egyfajta hőérzet funkciót. Sajnos azt nem lehet tudni, hogy a fejlesztés egyáltalán elérhető lesz-e bárki számára, ahogy azt sem, hogy ha igen, mikor?

A TouchVR-t november 17-20. között mutatják be az ausztráliai Brisbane-ben, a Siggraph Asia rendezvényen.

csoport_gamer_320x300

×