A játékosok unják a mikrotranzakciók különböző formáit, viszont a teljes játékokat magyar viszonylatban túl drágán dobják piacra.

A Superdata adatai szerint a játékosok egyre kevesebb pénzt szánnak a Fortnite: Battle Royale-ra. Ez a trend persze az egész videojátékipart érinti, ahol a kiadók többsége mikrotranzakciókból reméli a legnagyobb hasznot.

Napjainkban a játékok vagy magas áron kerülnek piacra, mint a Borderlands 3, Outer Worlds és a Death Stranding, amik árai a magyar nettó átlagkereslet 10%-ával vetekednek, vagy ingyenesen hozzáférhetők, de az izgalmas tartalmak egy részét battle pass-ok, loot box-ok és booster pack-ek mögé rejtik. Habár a játékbeli pénzköltés így is 6,5 milliárdos hasznot hozott PC-n és 1,4 milliárdot konzolon, képtelen nagy szeletet lefedni a játékipari bevételekből. Ezt a fejlesztők a folyamatos új tartalom eladásával próbálják kompenzálni.

kép forrása: Superdata.com

 

A Fortnite: Battle Royale még így is jobban áll, mint a játékok többsége, hiszen a játékosok 8%-a költött pénzt a játékra az elmúlt hónapban, míg a FIFA 20, Destiny 2 vagy Madden NFL 20 címeknél ez csupán 2%. Az Epic Games-nek azonban van oka aggodalomra, mert 2019 eleje óta folyamatosan kevesebbet keresnek és a Fortnite nézettsége is erősen esik nyár óta. Habár az új chapter adott egy új nézettségi hullámot, már ez is elhalóban van.

kép forrása: twitchtracker.com/

Emlékszem, ahogy kifarmoltam a Jon Wick skin-t, a battle passokat 100%-ra és a Limited Time Mode-ok megszerezhető tartalmát is, de ahogy a Fortnite változott, egyre kevesebb részét élveztem, egy keményebben kellett próbálkoznom egy normál meccsben is és a B.R.U.T.E-ok megjelenésével szinte végleg feladtam. Az új Chapter kétségtelenül sok élvezhető újdonságot hozott, de a normál mód botjai és izzadós szintre való felérés végleg eltántorított a vásárlástól és a játéktól is. Talán sokan jártak ugyanígy.

A megoldást persze mi sem tudjuk, de valószínűleg a küszöbön van, mivel a szektor megérett egy forradalmi újításra. A drága címeket az átlag játékosok torrent oldalakról szerzik be, a mikrotranzakciókra pedig egyre kevésbé vevők főleg, ha a játék olyan irányba változik, ami számukra nem élvezhető.

A legideálisabbnak az Xbox Game Pass program tűnik, ahol a felhasználók fix havidíjat fizetnek és cserébe folyamatos hozzáférést kapnak több mint 100 játékhoz. Habár ezeket nem kapják meg, de könnyedén kijátszhatják őket a megadott idő alatt és a folyamatos változással nem is unják magukat sokáig.

Ti milyen formában költötök játékra legszívesebben?

 

×