Ion Hazzikostas rendező előadásából részletesebben is beleláthattunk, mit is jelent az pontosan, hogy eljutunk a halál birodalmába.

A kiegészítő előzetesében átszakadt az ég, Sylvanas megnyitotta a kaput a halál dimenziójába, a Shadowlandsbe. Oké, de mi az a Shadowlands? Hova visz minket az új kiegészítő? A Blizzcon harmadik panelje a World of Warcraft folytatásába merítette bele a résztvevőket.

Kis azerothi túlvilág-határozó

A WarCraft helyszínéül szolgáló világ jóval nagyobb, mint egy egyszerű bolygó, ahol orkok és emberek harcolnak egymással. Számtalan nagy dimenzió létezik, a Rend és a Káosz, a Fény és a Sötétség, az Élet és Halál. A nagy dimenziókon belül még kisebb körök is vannak, és az egyik ilyen kisebb dimenzió a Shadowlands – a halál birodalma.

Amikor valaki meghal a WarCraft univerzumában, a lelke átkel egy fátyolszerű határon, a Shadowlandsbe – ez a fátyolszerű határ az, ami most átszakadt. A lelkek itt egy döntéshozó elé kerülnek, aki látja az egész életét az előtte állónak, és a pillanat törtrésze alatt meghozza a döntést, hogy hova kerüljön. A Shadowlands ugyanis több részre oszlik, melyeket mind más és más uralkodó erő irányít.

A lelkek magukkal visznek egy életerőt is, ennek Anima a neve. Minél több nagy cselekedetet vitt véghez az illető, annál több ilyen Animája van. Egy egyszerű földműves kevés Animával lép be a Shadowlands-be, míg Arthas például hatalmas mennyiséget visz magával.

A végtelen számú régió közül a kiegészítő négyre fog koncentrálni: Revendreth, Maldraxxus, Bastion és Ardenweald. Ezen felül megismerkedünk majd Oribos-szal, a várossal a négy régió közepén, valamint a határmezsgyéjükön elterülő ismeretlen területtel, a Maw-val (nagyjából Bendőnek vagy Gyomornak lehetne fordítani).

A pokol bugyrai

Bastion-t a Kyrian őrzi. Ők az elődei a valkűröknek és a Spirit Healereknek. Ide azok a lelkek kerülnek, akik az életben is valamilyen szolgálatra voltak hivatottak. Itt a fókuszban a meditáció áll, a lelkek elengedik a korábbi terheket, és magasabb hivatásokra törekednek – például hogy jövőbeli Valkűrök vagy Spirit Healerek lehessenek. Ide került például Uther is, vele is találkozhatunk majd a kiegészítőben.

Kép forrása: Blizzcon

Maldraxxus már jobban hasonlít a hagyományos pokolhoz, ezt a Necrolordok uralják. Az ide kerülő lelkek védik meg a Shadowlands-et a halál ellenfeleitől. Ezeket az erőket hívta magához a valóságba a Lich King is például. Első ránézésre gonosznak tűnik a régió – bár az erőt lehet gonoszra használni, de sokkal inkább a kitartás és az erő kimutatása a cél. Ide került például Draka is, Thrall anyja, aki nem hajolt meg senki előtt, és kitartó volt.

Kép forrása: Blizzcon

Ardenweald egy elvarázsolt erdő, amelyet a Night Fae ural. Ez a világ az Emerald Dream ellentéte – a tavasz helyett az ősz. A természethez közeli lelkek kerülnek Ardenwealdbe, amíg megpihennek a visszatérésük előtt. Az egyik ilyen aki idekerült, Cenerius.

Kép forrása: Blizzcon

Revendreth egy gótikus kastélyokkal teleszórt sötét vidék. Uralkodói a vámpírokra hasonlító Venthyrek. A lelkek akik idekerülnek, valamilyen hibával küzdenek – akár büszkeséggel, gőggel. Azért jönnek ide, hogy vezekeljenek bűneikért, és később esetleg bocsánatot nyerhessenek. Ide került például Kael’thas.

Oribos városa annyira ősi, hogy az emlékezet előtti időkben épül. Itt él a Döntéshozó, aki a lelkeket irányítja. Ez a Döntéshozó maga köré vonzott mindenféle lelkekkel üzletelgető entitásokat, és végül egy egész várost is. Ez lesz majd a kiegészítő fő központja.

A „Gyomor”-ban nincs uralkodó erő, ez csak egy nagy fekete lyuk, hatalmas örvény. Nagyon kevés lelket küldtek ide, csak a legsötétebb, legveszedelmesebbeket. Részben büntetésül, részben azért, hogy megvédjék ezektől a lelkektől a halál birodalmát. Innen semmi sem térhet vissza – egészen mostanáig, de erről később.

Az uralkodó erők

Négy nagy uralkodó szövetséggel (Covenant) találkozunk, akik a fő szereplői az új kiegészítőnek. A különböző társaságok majd a játékosok segítségét kérik majd, cserébe pedig képességeket és jutalmakat adnak majd (mountokat, páncélokat, stb). A történet során minden játékosnak le kell majd tennie a voksát a négy frakció közül az egyik mellett.

Minden uralkodó erőnek van egy nagy endgame története – a horda és a szövetség helyett négy új frakció történetét ismerhetjük meg. Két nagy képességet adnak a játékosoknak, egy kasztspecifikusat, és egy általánosat. Az endgame fejlődés része a Soulbinding: ezzel hozzáköthetjük a lelkünket az uralkodó erő egyik erős tagjának lelkéhez, és így válhatunk egyre erősebbé

A túlvilági szövetségeseinktől kapunk majd rengeteg kozmetikai kiegészítőt. A köpeny helyett például kaphatunk szárnyakat, vagy glóriát is, hogyha a Kyrian-t támogatjuk.

A halál gépezete elromlott

Az eddig leírt rendszerbe teljes felfordulás érkezett. Minden lélek egyből a Gyomorba érkezik, így a többi régióba lelkek nélkül nem jut elég Anima. Nem tudni pontosan hogy, de valahogy Sylvanas tehet erről. A fura sötét figura, akit az előzetesben láttunk, a Börtönőr, a Gyomor őrzője. Az ő szövetségese lett Sylvanas. Ez a titokzatos figura az eredete Sylvanas újdonsült erejének is.

A kiegészítő elején majd a Lich King sisakjának pusztulása után az élőholtak kordában tartás nélkül egész Azerothot elárasztják majd. Azeroth hősei ezért összefognak, hogy visszatérjenek Icecrownba – ennek egyik vezetője Bolvar lesz, aki, ahogy az előadásból megtudtuk, nem halt meg. Ő ugyanis mind a két világban félig ott van, a sisakon keresztül pedig látta, mi történt eddig a halál világában. Ő és a Death Knightok lesznek azok, akik átsegítik a játékosok a Shadowlandsbe.

Először a Gyomorba kerülünk, mint minden lélek az utóbbi időkben. A játékosok lesznek az elsők, akik képesek lesznek kitörni ebből a régióból, és eljuthatnak Oribosba, ahonnan kiindulva felfedezhetik a Shadowlandset. A történet innentől a négy régióban zajlik majd, így mind a négy uralkodó szövetség képességeit kipróbálhatjuk, és megtapasztalhatjuk. Ez után kiválaszthatunk majd egyet a négy közül, immár véglegesen, és az endgame-ben az ahhoz kapcsolódó történetet járhatjuk végig.

Ha egy játékossal végigjátszottuk a történetet, akkor a további karakterekkel azonnal választhatunk majd végső szövetségest, és bármilyen sorrendben végigmehetünk a régión, nem fontos újra az egész történetet átélni.

Néhányszor vissza kell térnünk majd a Gyomorba a történetben, de végül ez lesz majd a max-szintűek zónája is. Itt helyezkedik el a Torghast, az Átkozottak Tornya (ez a torony, ami Icecrown fölött látszik az előzetesben). A torony egy végtelen dungeon, folyamatosan változó folyosókkal és szobákkal. Egyedül, vagy barátokkal is beléphetünk ide, és úgy működik kicsit, mint a véletlenszerű dungeonökre építő rougelike játékok. A végjátékban itt gyűjthetjük majd az Animát, amivel egyre erősebb képességekre tehetünk szert.

Torghaston kívül 8 dungeon lesz a kiegészítőben, néggyel szintezés közben találkozhatunk, négy pedig a max szintűeknek szól. Érkezik egy tíz bossból álló Raid is, ami leginkább Drakula kastélyára hasonlít majd.

Új rendszerek

A fő irányító filozófia, hogy visszaadják az irányítást a játékosok kezébe. Így például a különböző szakmákat úgy alakítják át, hogy több lehetőséget adjanak a játékosoknak. Az elhangzott példában a különböző bónuszokhoz különböző drágakövek tartoznak, így a bizonyos drágaköveket felhasználva személyre szabhatjuk, milyen bónuszokat akarunk az általuk gyártott felszerelésre rakni.

Megértették, hogy a heti lootboxok véletlenszerű jutalmai sok esetben teljesen jutalom nélkül hagyhatták a játékosokat. Ehelyett inkább olyan rendszert vezetnek be, ahol a heti teljesítmény alapján a játékosok öt tárgy közül választhatnak – több irányításuk lesz tehát afelett, milyen jutalmat kapnak.

A szintek kérdése is újra lesz gondolva. A most 120-as szintű karakterek a kiegészítőben 50-es szintre lesznek visszacsökkentve, és a kiegészítő során eljuthatnak a 60-as szintig. Így újra jelentőségteljes lesz minden egyes szintlépés – minden alkalommal, mikor 100%-ra töltjük az XP csíkot, kapunk valami fontos jutalmat. Ha pedig egy második karaktert akarunk maximum szintre juttatni, azt bármelyik kiegészítő területén végigcsinálhatjuk.

A játékosok kezében lévő irányítás fontos eleme a személyre szabás is. Így új lehetőségeket adnak arra, hogy személyre szabjuk a karakterünket. Végre nem kell majd néhány előre meghatározott arc közül választanunk – a trolloknál külön állíthatjuk az agyart, a szem színét és a hajat, az élőholtaknál eldönthetjük, mennyi csontunk lógjon ki, az emberi karakterek pedig kapnak új etnicitásokat és hajstílusokat.

És természetesen a kiegészítőben érkező legfontosabb elem, hogy a Death Knight kaszt minden faj számára elérhető lesz – meg kell erősíteni a Lich King seregét, ha vissza akarjuk állítani a rendet.

Az elkövetkezendő napokban még fogunk kapni információkat a kiegészítőkről, úgyhogy kövessétek figyelemmel az oldalt az újabb hírekért!

×