Overwatch 2: a következő lépések
Az Overwatch 2 panelbeszélgetésen sokat megtudtunk a folytatásról: fejleszthető hősök, új játékmód, és megújult külső.
Az Overwatch 2 panelbeszélgetésen sokat megtudtunk a folytatásról: fejleszthető hősök, új játékmód, és megújult külső.
Az Overwatch 2 panelbeszélgetésen sokat megtudtunk a folytatásról: fejleszthető hősök, új játékmód, és megújult külső.
Az új játékmód első ránézésre hasonlít az Escort játékmódhoz, de természetesen azonnal feltűnik a különbség. Ugyanúgy nagy tárgyakat kell tolni egy meghatározott útvonalon – de ezúttal kettőt, és nem a játékosok, hanem egy óriás robot tolja majd.
Attól függően, ki irányítja a robotot, a robot a két csapat markerét tolja végig a pályán. Checkpointokhoz elérve új spawn pontokat kapnak a csapatok. A teljesen szimmetrikus térképen rengeteg lehetőség van új stratégiák kidolgozására. Értelemszerűen a végén az nyer, akinek a markere előbb eljut a „célba”.
Az első kipróbálható map Torontóban játszódik majd. Ezen kívül a jövőben még számtalan PvP térképet kapunk az összes játékmódhoz – visszamenőleg is, az Overwatch első részébe is. Rövid képeket láthattunk Gothenburgról, Monte Carlóról, Rio de Janeiróról.
Az Overwatch 2 ott veszi majd fel a történetet, ahol a legutóbbi animációk befejezték. Az új egyjátékos kampányban minden küldetésben animált intrókat és outrókat is láthatunk. A küldetések sokkal irányítottabbak lesznek, mint egy PvP meccs: nem választhatunk bármelyik hős közül, hanem csak azok közül, akik ténylegesen szerepelnek az adott történetben.
Nagy újítás, hogy tárgyak is lesznek a PvE játékban. Nem olyan lootra kell gondolni, mint a WoW-ban vagy a Diablóban, hanem sokkal inkább a Battle Royale játékokhoz hasonló használati tárgyakat kell elképzelni, mint például gyógyító tárgyak, gránátok, vagy lehelyezhető pajzsok.
Hero Missions a neve a többször újrajátszható, történetalapú co-op küldetések – kicsit mint a dungeonök és raidek a World of Warcraftban. A világ több pontján játszódó küldetésekben mindenféle célokat kell majd, így lehet, hogy egyszer Winston kutatólaborjában kell egy inváziót túlélnük, egy másikban pedig meg kell szereznünk valamit a Null Sectortól.
Fontos ígéret volt az Overwatch 2-vel kapcsolatban a fejlődés rendszere. Egyelőre ez a funkció még fejlesztés alatt áll, így nem tudnak pontos információkat megosztani róla, de nagy vonalakban elmagyarázták, mik a tervek.
Talent rendszert kapnak az Overwatch hősei: különböző szintenként választhatnak, milyen irányba haladjon majd a fejlődésük, ennek megfelelően sokkal személyre szabottabbá válik a játék élménye. Olyan talenteket kell elképzelni, melyek kiegészítik a hősök meglévő képességeit – Tracer pulse bombja például hatással lesz más ellenfelekre is. Ki kell emelni a tényt, hogy a kompetitív játékmódokat nem érinti ez a fejlődés.
A karakterek külsőre is változnak az első játékhoz képest. Ezzel tudják majd mutatni az idő múlását, a történet hatásait a kinézeten keresztül. Így például Bastion a történet szerint Thorbjörnnel együtt él, így külsején meglátszik, hogy tőle kapja az új frissítéseket – a fején például ott csücsül Thorbjörn egyik kedvenc sapkája. Nemcsak a hősök, hanem a játékos szemszöge is kap új látványt: a HUD is megváltozott, sokkal kisebb lett, hogy kevesebbet vegyen el a játékból.
Nem egy, hanem több új hős is érkezik a játékba – hiszen mégis csak a hősök a legfontosabb elemei a játéknak. Sojourn az első kanadai hős. Fontos szerepet tölt majd be a történetben. Több nevet egyelőre nem említettek, de azt ígérték, nem csak egy új hős bukkan majd fel egyszerre.
Az Overwatch nagyon kiépült játék, mind ha az esport színteret nézzük, mind ha csak azt vesszük figyelembe, mennyi időt és pénzt öltek bele a játékosok az egyedi személyre szabott karakterekbe. Általában ha egy játék foyltatása érkezik, akkor akik a korábbi játékkal játszottak, minden teljesítmény nullázódik, és elölről kell kezdeni.
Nem így az Overwatch 2-ben: minden új hős és térkép ami az új játékban elérhető, elérhető lesz az első részben is. Ugyanígy minden skin, minden elért teljesítmény egy az egyben átvihető lesz a folytatásba is.
Minden korábban támogatott platform ugyanúgy támogatott lesz a második részben is. Így játszhatunk majd PC-n, Switch-en, PS4-en, és Xbox One-on is.
Nincs hír viszont, hogy mikor érkezik majd a játék, semmilyen dátumot nem akarnak belengetni, és most eltűnnek majd egy időre.