A BlizzCon nagyszínpadának első panelbeszélgetése az új Diablo játékkal foglalkozott. Összeszedtük nektek a legfontosabb tudnivalókat!

A panelbeszélgetésen John Mueller, a játék művészeti vezetője, Luis Barriga, a játék rendezője és Tiffany Wat, a játék egyik vezető producere beszélt részletekről.

Az új rész évtizedekkel a Reaper of Souls után játszódik majd. Sanctuaryt magára hagyták a mennyek lakói, és bezárták kapuikat. Az emberek egyedül maradtak ebben a világban, és háború dúlta a vidékeket. Ide érkezik meg Lilith, ahogy azt az előzetesben is láthattuk.

A főbb információk:

  • Marad az izometrikus nézet és az akció RPG stílus
  • Sötét történetre lehet majd számítani, ahol nem kötelező lineárisan haladni
  • Öt nagy részből áll majd a világ
  • Öt kaszt lesz, ebből egyelőre hármat ismerünk, a barbárt, a varázslónőt és a druidát
  • PC-n, PS4-en és Xbox One-on is elérhető lesz majd a játék, fejlesztésük párhuzamosan zajlik

A szereplők

A Barbár kaszt kap egy úgynevezett arzenál funkciót: egyszerre négy fegyvere is lehet, melyek közül tetszőlegesen váltogathat játék közben. Megmarad a Fury rendszer, de kiegészül majd az ősi mágiával is.

A Druida kaszt a vihart és a földet irányítja majd – a természet erejeit. A druida felöltheti majd különböző állatok formáját is. Az új motornak köszönhetően ráadásul csata közben egymásba folyhatnak az animációk – elkezdhetsz egy támadást emberi formában, útközben átalakulsz vérfarkassá, a következő pillanatban pedig már vérmedveként folytathatod a támadást. Az átalakuláson túl ráadásul segítségünkre lesznek farkasok is.

A Varázsló személyében szintén a második részből megismert egyik kaszt tér vissza, aki a négy főelemet irányíthatja majd. Az ő arzenáljában lesz majd mindenféle lehetőség, amivel irányíthatjuk a harcteret, nagy területre hatással lévő varázslatokat lövöldözhetünk, emellett rengeteg egy célpontra fókuszáló erős spellekkel is ritkíthatjuk a szörnyeket.

A karakterünk kinézetét is személyre szabhatjuk, de itt nem áll meg a perszonalizáció. Visszatérnek a talent fák, a képességfák, de a rúnák is (ez különösen pozitív visszajelzést kapott a közönségtől).

Sanctuary nagyobb lesz, mint valaha

Igazi nyitott világot kapunk. A történetben tetszőlegesen szüneteket tarthatunk a történetben, és élvezhetjük az újrajátszható tartalmat vagy a mellékküldetéseket, de ha akarunk egyben végigszaladhatunk a történeten – mint a régi Diablo játékokban.

Hatalmas régiók érkeznek a játékban – szám szerint öt. A jeges Fractured Peaks, Scosglen, a druidák sötét erdeje, a Diablo 2-ből megismert Kehjistan, a Dry Steppes sztyeppéje, és végül egy korábban ismeretlen mocsaras vidék. Minden régióban lesznek majd nagy központok, itt találkozhatunk majd a többi játékossal. A világban lesznek ugyanis majd nagy world eventek is, ahol különböző nagy szörnyeket kell  megölnünk – ehhez pedig szükségünk lesz csapattársakra is. Lesznek területek, ahol bekapcsolhatjuk a PvP módot is, és meg is küzdhetünk a többi játékossal.

A hatalmas világhoz szükség lesz hátasokra is. A lovainkon cserélgethetjük a páncélt, a nyerget, de még trófeákat is ráaggathatunk – itt is fontos jelszó a személyre szabás. Olyan hátasokra lehet számítani, amelyek beleillenek a világba: úgy tűnik csak lovak lesznek, azon belül viszont lesznek démonlovak, tüzes lovak, csontváz lovak, stb…

A különböző karaktereknek lesznek képességeik amiket a hátasokról leszállás közben aktiválhatnak. Így például ha leugrunk a lóról egy csapat szörnybe, azonnal szét is csaphatunk közöttük.

Az igazán izgalmas dolgok a föld alatt történnek majd. A Diablóba illően ezek a föld alatti labirintusok sötétek lesznek, és nekünk kell bevilágítani majd a képességeinkkel. Természetesen teljesen randomizált dungeonök lesznek a játékban, mint a Diablo 3-ban. És természetesen nem lenne Diablo játék a pokol nélkül, természetesen ide is eljutunk majd.

Az ellenfelek, és amiket elveszünk tőlük

A szörnyek között visszatérnek ismerősök: például a démonok hierarchiájának legalján álló Fallenek. Lesznek új típusok is, például a vízbefulladt Drowned, akik a különböző tengerészlegendák világából lépnek elő.

Rengeteg legendás tárgy lesz majd a játékban, de itt is fontos szempont a személyre szabhatóság. Így a tárgyakon rengeteg utótag lesz majd: a cél az, hogy ritka legyen két ugyanolyan builddel találkozni a többi játékos közt.

A demón túl streamerekkel is együttműködésre léptek, hogy bemutassák a játék részleteit, de később a fejlesztés során folyamatosan megosztják majd a fejleményeket blogposztokon keresztül.

×