In-game játékok vásárlásával az esport versenyek összdíjazását lehetett támogatni – ám a félreérthető fogalmazás miatt átverve érzik magukat a játékosok.

Újabb botrány van kibontakozóban a most hétvégén megrendezésre kerülő BlizzCon körül. A történet hosszú és csavaros, úgyhogy érdemes a legelején kezdeni.

Gyűjtés az esport támogatására

A BlizzConon megrendelésre kerülő World of Warcraft versenyeken általában 500 ezer dollár szokott lenni az összdíjazás, egyenlően elosztva az Arena World Championship és a Mythic Dungeon International között. Ezt az összeget értelemszerűen a Blizzard állja, saját zsebből.

Idén azonban lehetőséget adtak a játékosoknak, hogy közvetlenül is hozzáadjanak a nyereményalaphoz. Egy márciusi bejegyzésben hirdették meg, hogy különböző in-game játékok vásárlásával hozzá lehet járulni az összdíjazáshoz. Ebben a bejegyzésben szerepel egy mondat, ami félreértésre adhatott okot:

„Limitált ideig, a [játékok] megvásárlásából befolyó összeg 25%-a az AWC és az MDI versenyek döntőinek nyereményalapját erősíti, az összdíjazás pedig garantáltan minimum 500 ezer dollár lesz (250 ezer dollár eseményenként).”

A fenti idézetet kétféleképp lehet értelmezni: az első szerint a játékok vásárlásából befolyó összeg negyede a Blizzard által adott 500 ezer dolláros összeget növeli. A második szerint a versenyek összdíjazása a játékosoktól befolyt összegből lesz finanszírozva, de ha ez nem érné el az 500 ezer dollárt, a Blizzard kipótolja.

Egyetlen mondat szerepel még a bejegyzésben, ami a sokakban azt a képet keltette, hogy az első megoldás lesz a helyes: „Támogatásod segít majd, hogy a WoW esports nyereményalap a következő szintre emelkedhessen”.

Kép forrása: Blizzard

A csalódás

Mindezek után hétfőn egy blogposztban bejelentették, mire is lehet számítani az idei AWC és MDI döntőkön: rekord nagyságú, 660 ezer dolláros összdíjazásra, azaz 330 ezer dollárra versenyenként. Ha az eredeti felhívás első értelmezését nézzük, ez azt jelentené, hogy összesen 640 ezer dollár értékben vásároltak a játékokból a játékosok, és ennek a negyedével, 160 ezer dollárral tettek hozzá a nyereményalaphoz.

Ez nem teljesen irreális: a játékok 10 dollárba kerülnek, azaz összesen 64 ezer darabnak kellett fogynia március 19 és október 28 között. Tekintve, hogy sehol sem lehet semmilyen számadatot látni az eladási mennyiségre vonatkozóan, semmi okunk nem lenne kételkedni a számokban.

Nem lenne, ha nem állt volna elő egy játékos belsős információkkal.

A híres WoW-streamer, Asmongold ugyanis próbálta csitítani a kedélyeket Twitteren, amikor is felbukkant a Cloud 9 profi WoW csapatának egyik játékosa, Kevin „Snutz” Nguyen. Állítása szerint volt egy találkozójuk a Blizzarddal, ahol azt az információt kapták, hogy a versenyek összdíjazását teljes egészében a játékok eladásából kívánják finanszírozni.

Természetesen semmit sem lehet biztosan állítani, hiszen a Blizzard semmilyen hivatalos információt nem közölt azzal kapcsolatban, mennyivel szállnak bele a játékeladásokon felül az összdíjazásba, vagy hogy mekkora összeg folyt be a gyűjtés során.

Ami viszont biztos, hogy a Twitteren, Redditen és a blogbejegyzés kommentjei közt érezni lehet a visszatetszést a játékosok részéről. Ez pedig azért is különösen erős, mert hiába rekordmagas a díjazás a két versenyre, még mindig messze alulmarad a Fortnite, a League of Legends, a Dota 2 vagy akár a Blizzard saját Overwatch bajnokságaitól is. Különösen rosszul veszi ki magát a helyzet, főleg ha igazak a hírek, és a Blizzard közel 1,8 millió dollárt tett zsebre a „gyűjtésből”, és csak 660 ezret hagyott a játékosoknak.

Szerintetek jogos a felháborodás a félreérthető fogalmazás miatt? Több díjazást érdemelnének a WoW esport-versenyek?

×