A Google és a FACEIT közös fejlesztése a chatet figyeli, és ha káromkodást, vagy káros viselkedést érzékel, figyelmeztetést vagy akár bant is osztogathat.

A Minerva névre keresztelt technológia a gépi tanulás elvén tanulja meg kiszűrni a toxikus viselkedést a játékban. Első körben figyelmeztetéseket oszt a sértő megjegyzésekért, de a spammelőket is feljegyzi. Az ismétlődő kihágásokért egyre súlyosabb büntetés jár, végső soron a játékos kitiltását is eredményezheti.

A TalkEsport beszámolója alapján az aktívan töltött első hat hét után a rendszer 90 ezer figyelmeztetést rótt ki, közel 7 millió üzenetet azonosított sértőként, és 20 ezer játékost bannolt. A hasonló üzenetek száma 20%-kal csökkent az augusztus-szeptember közti időszakban, és az üzeneteket küldő egyedi játékosok száma is 8%-kal lejjebb esett.

Egyelőre nem valós időben történik a szűrés, a Minerva csak a játék végén osztja ki a bannokat és figyelmeztetéseket. „Nagyon örülünk ezeknek a megalapozó eredményeknek, amelyekre építkezve tovább fejleszthetjük a rendszert, míg nem tudjuk valós időben is szűrni és reagálni a hasonló sértő viselkedés minden formáját” – kommentálta a fejleményeket a FACEIT blogposztja.

CS:GO

Kép forrása: Steam

Ti mit szólnátok hasonló rendszernek más játékokban is, hol érzitek még szükségét?

×