Nem kell többé konzol és profi gép, elég egy jó internetkapcsolat, egy képernyő és egy kontroller. A streamelés teljesen megváltoztathatja a játékipart, a Google pedig elsőként kész elindulni ezen az úton.

Korábban mi is írtunk róla, milyen hatással lehet a videojáték-iparra a streamelés elterjedése, azóta pedig egyre több lépés történt ebbe az irányba. A Google Stadia nevű platformjával élen jár a téren. Jade Raymond, a projekt felelős vezetője egy interjúban azt is elárulta, több stúdiót is szeretnének létrehozni, amik csak Stadiára fejlesztenek játékokat. Raymond a Gameindustry.biznek beszélt róla, hogy nagyon optimisták a streamelés jövőjével kapcsolatban.

Stadia controller

Kép forrása: TechSpot

Elsődleges terveik között szerepel, hogy évente legalább egy exkluzív játékot dobjanak a piacra. Ezeken több saját stúdióval fognak együtt dolgozni, de egy kiadói szervezetet is ki szeretnének építeni. Ez saját játékaik mellett a külsős partnerek és a független fejlesztők Stadia-exkluzív játékait hozza majd el a platformra. Azt azért még hozzátette, hogy ezek mind nagyon hosszútávú tervek. Annyi biztos, hogy első stúdiójukat Montrealban nyitják majd meg, első Stadia-exkluzív játékuk pedig várhatóan négy év múlva kerül majd a piacra.

A felhő alapú játékoktól az ebbe az irányba haladó cégek azt várják, hogy több millió felhasználó előtt nyitnak majd meg lehetőségeket, akik egyébként nem tudnának játszani. A Stadián futó játékoknak nem kell például figyelembe venniük a helyi hardver korlátait. Ezzel jelentős erőforrások fordíthatók komplex szimulációk megvalósítására, összetettebb MI, vagy több ezer játékos összeeresztésére is.

×