Időutazással küzdhet a Google a lag ellen
A Stadia egyik legnagyobb megoldandó problémája, hogy a streamelt játékokban eredendően nagyobb lesz a késleltetés – a Google-nek viszont van megoldása.
A Stadia egyik legnagyobb megoldandó problémája, hogy a streamelt játékokban eredendően nagyobb lesz a késleltetés – a Google-nek viszont van megoldása.
A Stadia egyik legnagyobb megoldandó problémája, hogy a streamelt játékokban eredendően nagyobb lesz a késleltetés – a Google-nek viszont van megoldása.
Amikor egy sima konzolon vagy PC-n játszunk egy játékkal, akkor is van egy kiküszöbölhetetlen késleltetés: megnyomjuk a kontroller vagy a billentyű gombját, a parancs elutazik a számítógépbe, a képjel elutazik a monitorba, és csak akkor látjuk, hogy a karakterünk ugrott-e. Ez a másodperc törtrésze alatt történik, de minden profi játékos a minél alacsonyabb késleltetésért küzd.
Az online streaming játékplatformokon ez még hosszabbra nőhet. A beviteli parancsot ugyanis fel kell tölteni az internetre, utána pedig a képnek meg kell érkeznie az internetről, ez a két lépés pedig már jóval nagyobb késlekedést, azaz laggot eredményezhet.
A Google viszont egy úgynevezett „negatív késleltetés” technológiát hoz majd a Stadia platformra, a VentureBeat pedig azt találgatta egy cikkében, hogy mit is takarhat ez a kifejezés.
Két út körvonalazódik, és mind a kettő csakis a Stadia rendelkezésére álló hatalmas számítási erő miatt valósulhat meg. Az első, hogy játékosonként több szálon is futtatják a játékokat, és minden döntési helyzetben lefuttatják az összes lehetséges (vagy valószínű) parancsot, amit a játékos adhat, és végül azt a képet mutatják, amelyet a játékos ténylegesen választott.
Ehhez viszont olyan kiismerő algoritmusokra lenne szükség, ami ijesztően mélyre tudna ásni a játékosok agyában – és mind tudjuk, mennyivel személyre szabottabb reklámokhoz vezethet ez az út…
A másik megoldás az időutazás. Nem, nem vicc, tényleg: a RetroArch emulátor fejlesztői egy olyan megoldást fejlesztettek ki, amelyek fogják a játékos inputját, visszaküldik egy képkockával korábbra, leemulálnak két képkockát előre, így a játékos parancsai késleltetés nélkül, észrevétlenül mennek végbe a képernyőn.
In the year 2018, time travel became a reality.
…but we only use it for retro video games. @libretro pic.twitter.com/4LLyI2bvDf— Tyler Loch (@TylerLoch) April 1, 2018
Végső soron a Stadia ezzel a megoldással ki tudná küszöbölni az internetes küldés-fogadásból eredő késleltetést, és olyan szintre juthatna a lag, mint egy normál hardveren – ezzel pedig már bőven elérhetik a céljukat.
Ti kipróbáljátok a Stadiát, ha elérhető lesz?