A Death Stranding alkotója azt mondja: még most sem érti a játékot. Ez elég meglepőnek hangzik, de persze mindenre van magyarázat.

Amikor Kojima nemrég a Financial Times-nak adott interjút, váratlanul úgy fogalmazott: nem tudja felfogni, mit is alkotott. A Death Stranding ugyanis egy olyan akciójáték, ahol a hangsúly a kapcsolaton van, a pusztítás helyett – írja a VG247.

„Death Stranding… még most sem értem a játékot. A világnézete, a játékmenete, minden teljesen új. Küldetésem volt egy olyan műfaj létrehozása, ami jelenleg nem létezik, és mindenki számára meglepő. Ez természetesen kockázatos…” – mesélte Kojima.

Való igaz, hogy a Death Stranding igen szürreális előzetesekkel került be a köztudatba. A Kojima Stúdió új játékában különös jövőképet látunk, furcsa emberekkel, egy csecsemővel, valamilyen burokban.

 

Kojima azt is nyilvánvalóvá tette, hogy számára a videojáték-készítés, mint ipar, és a művészet ugyan összefügg, de kicsit más. Lehet, hogy a művészi ábrázolás nem mindenkinek érthető, de a gamereknek talán nem meglepő, amit látnak.

„Vannak olyan történetek a moziban, melyeket az én generációm mondjuk már meglepőnek talál, de a gamerek generációja viszont egyáltalán nem” – mondta Kojima a két művészet közötti különbségről.

„Ha fogok valamit, ami úgy néz ki, mint egy banán, és elnevezem almának, az művészetként megállja a helyét. De ez nem vonatkozik a játékokra. Interaktív dolgokat készítünk. A banánnak ehetőnek kell lennie, miután meghámozzuk. Az autóknak vezethetőnek kell lenniük. Ahhoz, hogy a játékok interaktívak legyenek és élvezetesek, valóságosnak kell lenniük. Ezek vagyunk mi: egyfajta művészet-vezérelt iparosok.”

Bár nem igazán nyilvánvaló, hogy Kojima mit is szeretne ezzel mondani, de ha azt, hogy valamilyen teljesen szokatlant és váratlant kapunk a játéktól, annál inkább kíváncsiak vagyunk rá. A Death Stranding november 8-án jelenik meg PS4-re.

×