A Question nevű indie fejlesztő által megírt és kiadott co-op horror, a The Blackout Club kilépett az Early Access státuszból, így teljesértékű programként élvezhetik mind a PC-s, mind a konzolos játékosok.

Négyen a felnőttek ellen

A The Blackout Club egy négyfős co-op horrorjáték, amely egy álmos kisvárosban játszódik, ahol néhány tinédzser próbálja megmenteni eltűnt barátjukat. Egy különös és rejtélyes entitás azonban a felnőtteket álmukban agymosott zombikká változtatja, így a Blackout Club (maga a gyerekcsapat) az utolsó remény, hogy megmentsék a városkát.

Néhány helyen láttam, hogy a Stranger Things-hez próbálják hasonlítani, de őszintén szólva én nem igazán látom az összefüggést. Persze, rásüthetjük, hiszen tinédzser főszereplőink a jelentéktelen kisvárosban veszik fel a harcot a misztikus akármivel szemben, de ettől még erős túlzás lenne párhuzamot vonni.

No, de hogy muzsikál a kooperatív mód? A Blackout Club legjobb része természetesen az, ha egy, vagy több barát társaságában indulunk neki az éjszakának. Mivel különböző skilleket és perkeket használhatunk, érdemes ezek alapján összeállítani a csapatot. A küldetések sajnos hamar unalomba fulladnak, önismétlőek lesznek, és igazából semmilyen motivációt nem nyújtanak ahhoz, hogy folytassuk kalandunkat a végkifejlet felé. Ebben a történet sem fog segíteni. Ugyan a rejtélyekkel övezett sztori első blikkre jól hangzik, de látszólag a fejlesztők nem tudtak mit kezdeni vele; legalábbis az elmesélésével biztosan nem.

Néhány szintenként kioldódnak extra pályarészek, de még ez sem vezet egyről a kettőre. A város minden pontja ugyanúgy, – vagy nagyon hasonlóan – néz ki, a házak külseje és belső terei is rettentően hajaznak egymásra. Agymosott felnőtt-modellből is van kábé három, és mivel a küldetések is kimerülnek annyiban, hogy találj bizonyítékokat, szerezz vissza egy mobilt, takaríts fel, vagy semlegesíts csapdákat, nem kell sok idő, hogy a mosoly lehervadjon az arcomról.

blackout club

Forrás: Internet

Nem mozdul a középszerből

A látvány – ha szabad ilyet mondani – rettenetesen unalmas. A környezet, a város és egyéb textúrák rendben vannak, de nulla egyediséget tartalmaznak. Érezhetően több helyről inspirálódtak a fejlesztők, amivel természetesen semmi baj, csak nem sok egyediséget tudtak hozzáadni.

Az arcok, és karakterek elütnek az összhangtól, szinte idegennek hatnak. A „zombi” felnőttek nem látnak, csak a hangra mennek, ami tök jó koncepció, de gyakran teljesen véletlenszerűen működik. Vannak hangok, amikre rá se hederítenek, máskor meg a szomszédból árkon-bokron keresztül rohannak felénk, hogy elkapjanak. Ráadásul szemtelenül sokszor bugolnak és glitchelnek. A másik, arctalan ellenféltípus zseblámpával pásztázza a környéket, de gyakran a lámpa sugarán kívülről is simán észrevett. És még ott vannak a kedvenceim: a drónok. Ha észrevesznek, azonnal riasztja a közelben lévő alvajárókat. És bizony, gondoskodnak arról, hogy észrevegyenek. Na jó, nem akarok igazságtalan lenni, egészen egyszerű, átlátható séma szerint működnek, így nem nagy trüváj elkerülni őket. Kivéve, ha beüt a randomfaktor, és borul minden. Ami egyébként kifejezetten jellemző az egész játékra.

Szerencsére nem vagyunk teljesen védtelenek ellenfeleinkkel szemben, hiszen sokkolóval, altatónyíllal, vagy számszeríjjal semlegesíthetjük őket, ám (túlélő) horrorjáték révén limitálva vannak eszközeink. Nem rohanhatunk végig negyven nyíllal és üthetünk ki mindenkit a francba – összesen egy darab lövedékkel indulunk útnak küldetésünk elején. A sokkoló egy használat után lemerül, és időbe telik, mire visszatöltődik, de még így is a leghasznosabb eszközünk lehet.

blackout club

Forrás: Polygon

Később még lehet belőle valami

A pálya minden nekifutásra kicsit más lesz: az ellenfelek szinte sosincsenek kétszer ugyanazon a helyen, és mindig másik bejáratot kell találnunk a házakhoz. Ha épp nincs nyitva semmi, akkor választhatunk, hogy berúgjuk a bejáratot, de akkor sanszos, hogy meghallják az alvajárók. De ha épp van nálunk lockpick, akkor fel is törhetjük hangtalanul az ajtókat. Ahogy minden mással, ezzel is spórolni kell a játék során.

A rejtély egyébként egészen jól is működhetne, bár hamar érdeklődésünket veszthetjük az egésszel kapcsolatban, mikor tizedjére megyünk látszólag ugyanabba a házba, ugyanabba a földalatti létesítménybe, és hajtjuk végre ugyanazokat a küldetéseket.

A The Blackout Club egy okés játék; nem több, nem kevesebb. Az alapfelállást láthattuk már más játékokban is, akár co-op, akár hangra jövő ellenfelek terén. A látvány és a hangok unalmasak, de rendben vannak; és igazából ezt a jellemzőt általánosítva ráhúzhatjuk az egész játékra. Semmi nem emeli ki a középszerből, de túl sok okunk sincsen földbe tiporni. Talán, ha később még megtámogatják néhány patch-csel, vagy több tartalom kerül bele, simán lehet egy tisztességes co-op program. Egyértelműen csak akkor fogjuk valamennyire is élvezni a Blackout Clubbot, ha többedmagunkkal játszunk. Ha valami félresikerül küldetés közben, legalább lehet egy jót röhögni.

Összefoglalás

Különös dolgok – The Blackout Club Teszt


Szerzői értékelés

5

A The Blackout Club egy okés játék; nem több, nem kevesebb. Az alapfelállást láthattuk már más játékokban is, akár co-op, akár hangra jövő ellenfelek terén. A látvány és a hangok unalmasak, de rendben vannak; és igazából ezt a jellemzőt általánosítva ráhúzhatjuk az egész játékra. Semmi nem emeli ki a középszerből, de túl sok okunk sincsen földbe tiporni.

érdekes koncepció

működőképes kooperatív játék

kevés küldetéstípus

sok kihasználatlan lehetőség

nem túl változatos játéktér

nagy randomfaktor

Olvasói értékelés

0

A 2019-es Gamescon-on mutatta be a Mojang a Minecraft új demoját, ami már alkalmazza a Ray Tracing technológiát. Szerintünk gyönyörű.

Hangulatos és ötletes videó nyerte a Dota 2 világbajnokság rövidfilmes megmérettetésének első helyét.

Nem lehetsz igazán jó baseball játékos, ha nem hagyod magad kicsit besározni. Jól tudják ezt Japánban is.

Egy új kép megmutatja, hogyan fest majd a hó, illetve a felhős ég a játékban.

A Doom Eternal érdekes multiplayer környezet biztosít majd a játékosoknak, amit most egy rövid videóban mutatnak be.

×