Nemrég felreppent egy pletyka, miszerint a Disney felvásárolná az Activision Blizzardot. Ezen kooperáció lehetséges következményeinek jártunk utána.

A Disney nem szórakozik, manapság már a hollywoodi stúdiók nagy részét ők birtokolják és továbbra sem állnak le. A legújabb híresztelések szerint ugyanis a következő célpont egy videojáték-gyártó óriás, a már szebb időket is megélt Activision Blizzard lehet.

A két cég fúziójából fakadóan, rengeteg új lehetőség nyílhatna a videojáték és filmes piacokon. De pontosan mire számíthatunk akkor, ha a Disney ráteszi a kezét a Blizzard és az Activision címeire? Ennek jártunk utána.

A Disney bekebelez mindenkit

A cég a húszas évek korai szakaszában alakult, az akkoriban ritkának számító békés időkben. Az évezred végén már elkezdték a kisebb stúdiók, illetve csatornák bekebelezését, ilyen volt például a Touchstone és a Miramax.

Kép forrása: creativebloq.com

Az első igazán nagy dobás azonban a Marvel Entertainment megszerzése volt 2009-ben. Ekkor már Vasember asszisztálásával elindult a Kevin Feige által megálmodott univerzum, amiben a Disney nagy fantáziát látott, így nem sajnáltak érte kiadni 4.2 milliárd dollárt sem. Azóta tudjuk, hogy az üzlet mindkét fél számára igen kifizetődő volt.

Három évvel később A Lucasfilm is beadta a derekát és eladta a Star Wars franchise jogait. A Disney rögtön be is jelentett egy új trilógiát, aminek idén karácsonykor jön a befejező része. Még ugyanebben az évben exkluzív szerződést kötöttek a Netflix szolgáltatóval, a Paramount Pictures-től pedig az Indiana Jones jogait szerezték meg.

2018-ban jött a Disney következő nagy dobása, amikor 20th Century Fox-ot mindenestül megvették, beleértve a Blue Sky Studios-t is. Videojáték gyártó cégekkel ezidáig nem igazán foglalkoztak, ám mindenki tudja, hogy hatalmas jövője és rajongótábora van az iparágnak. Nem lenne tehát meglepő, ha egy nagyobb játékkiadóra is rátennék a kezüket.

 

Változhatnának az erőviszonyok házon belül

Már szinte egyik videojáték kiadó cég sem tündököl régi fényében. Mindenkit egyre több kritika ér, nem kivétel ez alól mai alanyunk sem. Az Activision neve már gyakorlatilag összeforrt az évről-évre silányabb minőségű CoD szériával és a Blizzard-ra gyakorolt hatásuk is egyre jobban meglátszik. Kevesebb embert érdekel a WoW és a Hearthstone, ráadásul egyre több fizetős viszont gyengülő minőségű tartalommal akarják fenntartani az érdeklődést. Jelenleg ott tartunk, hogy lassan az alig hároméves Overwatch lesz a cég legnépszerűbb játéka.

Kép forrása: dvsgaming.org

Ha a Disney beszállna a buliba, a tömeggyártást és a kapzsi marketinget valószínűleg nem állítaná meg, hiszen üzletpolitikájukba elég jól beleillik ez a rendszer. 10 év alatt több mint 20 Marvel mozit adtak ki, Star Wars filmek tömkelege jelent meg és szinte minden fronton ontják magukból a kontentet. Mondjuk a minőségre különösebben nem panaszkodhatunk, de azért néha előfordul egy kisebb hullámvölgy.

Csökkenthetnék viszont a párosra gyakorolt nyomását, aminek esélyesen pozitív hatása lenne. A régi nagy nevek ugyan már szinte mind leléptek, a remény még nem veszett el teljesen. Szó sincs arról természetesen, hogy a Blizzard hajója süllyedne, inkább csak a régi minőség hiánya kezd egyre feltűnőbb lenni.

 

Videojáték adaptációk tömkelege kerülhet a képernyőkre

Rengeteg filmet tervezett be a Disney a jövőre nézve, de a jóból sosem elég. Készül a következő Marvel fázis, alakulóban egy új Star Wars trilógia és sok más projekten dolgoznak még.

A Call of Duty film jó ideje tervben van már, de még mindig nem sikerült elkezdeni a munkálatokat. Továbbá a Blizzard címei is jó alapanyagként szolgálhatnak egy jó mozihoz. Egy kevésbé sikeres Warcraft film már készül, aminek valószínűleg nem lesz folytatása, de egy új kezdet még lehetővé teheti akár ezt is. Az Overwatch fejese, Jeff Kaplan pedig többször említette, hogy milyen jó lenne egy Overwatch film és akár a Diablo széria is kaphatna egy mozgóképes verziót.

Kép forrása: microsoft.com

A probléma csak az, hogy Hollywoodnak mostanában nincs erre szüksége, hiszen az érdeklődés egyre csak csökken a mozifilmek iránt. Az internetes és televíziós szolgáltatók (Netflix, HBO, vagy esetünkben a Disney+) lehetnek a jövő, ugyanis egyre többen választják a kényelmes otthont a moziszékek helyett.

A Disney persze nem csak filmes lehetőségeket kínál, a lehetséges együttműködés kapcsán sorozatban vagy akár rajzfilmekben is gondolkozhatunk. Mindegyik variációt hatalmas érdeklődés övezné. Képzeljük csak el, mekkora sikere lenne egy animációs WoW sorozatnak vagy egy látványos OW filmnek.

 

Minőségi játékok vagy tömeggyártás

Kétféle út létezik jelenleg: az Activision CoD-os mintája, vagy a Blizzard által régen magas szinten űzött, profi tartalomgyártás. Ha a Disney csatlakozik, az első verzió biztosan nem szűnik meg, ám a második talán ismét régi fényében tündökölhet.

A Blizzard több új címen is dolgozik, melyek fejlesztése éveket vesz igénybe. Ez jó előjel, ami a felvásárló támogatása által csodás jövővel kecsegtethet. Az Activision sem veszett fejsze nyele azért, hiszen a mai napig nevét adja néhány minőségi játékhoz.

Kép forrása: medium.com

Tény, hogy rengeteg kontent készül a kiadóknál és a határidő betartása miatt sokszor nem ütik meg az elvárt szintet. Persze kapkodni kell, mert manapság ez jobban megéri. A CoD hiába bűnrossz évek óta, mindig eladási rekordokat dönt meg. Hiába vesztette el a WoW a játékosállomány felét alig pár év alatt, még így is tömérdek mennyiségű pénzt hoz a havi előfizetéseknek és a kozmetikai itemeknek hála. Továbbá a lootbox rendszer az, ami okádja magából a bevételt. Havi rendszerességű Hearthstone bundle-ök és Overwatch események kényszerítik arra a játékosokat, hogy pénzt öljenek kedvencükbe.

Ha a Disney orvosolni akarná a hibákat, akkor pár éven belül javulhatna a helyzet, nem kicsit. Természetesen az bevétel fő forrásait hülyék lennének megszüntetni, arra viszont törekedhetnének, hogy a vásárlók elégedettek legyenek a pénzükért kapott termékkel. Erre a megoldás egyértelműen a minőségi munka erőltetése lenne. Ahogy már említettem fentebb, a Disney sem kínál mindig ötcsillagos árut, viszont egyértelműen jobban törekednek rá, mint az Activision.

 

Egyszer talán…

Az Activision Blizzard hasít ugyan, de a cég megítélése egyre csak romlik. Persze ez nem a közelgő véget jelenti, csupán azt, hogy egyre többen fognak elpártolni tőlük. A Disney talán megoldást jelenthet a problémára, hiszen még ha teljesen nem is tudja begyógyítani a sebeket, biztosan átalakítaná az erőviszonyokat cégen belül és a játékiparban is.

Persze mindez továbbra is spekuláció, hiszen az egész csak egy felmerült pletyka alapján íródott meg. Azért kíváncsiak lennénk arra, hogy valójában milyen hatása lenne az esetleges felvásárlásnak.

A 2019-es Gamescon-on mutatta be a Mojang a Minecraft új demoját, ami már alkalmazza a Ray Tracing technológiát. Szerintünk gyönyörű.

Hangulatos és ötletes videó nyerte a Dota 2 világbajnokság rövidfilmes megmérettetésének első helyét.

Nem lehetsz igazán jó baseball játékos, ha nem hagyod magad kicsit besározni. Jól tudják ezt Japánban is.

Egy új kép megmutatja, hogyan fest majd a hó, illetve a felhős ég a játékban.

A Doom Eternal érdekes multiplayer környezet biztosít majd a játékosoknak, amit most egy rövid videóban mutatnak be.

×