Ismerd meg a Teamfight Tactics alapvető elemeit és irány a játék!

A Teamfight Tactics a Riot Games által kiadott League of Legends auto battler-e. Az autobattler játékmód idén tett szert nagy népszerűségre. Az első ilyen ismertebb játék a Dota 2 rajongók által készített mod-ja volt, amit Auto Chess-nek neveztek el. Az új stílus hamar egyike lett a Twitch.tv-n legtöbbet nézett játékoknak, így felkeltette számos stúdió figyelmét.

A Dota2 készítő lassúak voltak a válasszal, és az Auto Chess-t nem optimalizálták, megmaradt egy rajongók által készített mod-nak, ezért a Riot Games hamar kiadta saját autobattler-ét a Teamfight Tactics-ot. A League of Legends évek óta nagy sikernek örvend, így ezt kihasználva hamar a nézői statisztikák élére ugrott a TFT, megelőzve ezzel a LoL normál játékmódjait is.

kép forrása: dexerto.com

A játékot ingyenesen elérheti bárki, a League of Legends klienséből. Ehhez email cím és regisztráció szükséges csupán és már indíthatjuk is.

Ha a felső menüben kiválasztjuk a Teamfight Tactics-ot, egy új felület tárul elénk, ami elsőre összetettnek tűnhet, de valójában egyszerűen átlátható. Ahogy az alábbi képen is láthatjátok, figyelemmel kísérhetjük a küldetéseinket a jobb felső oldalon, középen láthatjuk jelenlegi rangsorolt helyezésünket és alul pedig a Teamfight Tactics-hoz kötődő „Beta Battle Pass”-t. Ez ugyanúgy működik, mint más játékokban, ha játszunk és teljesítjük a küldetéseket, az alul látható pontszám növekszik, mi pedig ajándékokat kaphatunk.

Ezek az ajándékok persze csak kozmetikai jellegűek, de feldobják az élményt és személyre szabhatjuk vele a mód kinézetét is. Ehhez tartozik a „Megvilágosodás gömbje” is, amelyet naponta 5 meccsel tölthetünk tele. A teletöltés után rákattinthatunk az „igénylés” gombra és így hozzájuthatunk a felgyülemlett tapasztalati pontjainkhoz. Ez azonban naponta csak egyszer tehetjük meg, így jó ha előre tervezzük hány játékot játszunk aznap.

A lobby indítása után, elfogadjuk a felugró ablakot és már bent is vagyunk a játékban. Minden meccsben 8 játékos vesz részt, akikkel a meccs különböző fázisaiban fogunk találkozni. A fázisokat három csoportba lehet osztani.

  • PvP = Játékos játékos elleni küzdelem
  • PvE = Játékos a számítógép irányította szörnyek elleni küzdelem
  • Körhinta = A játékosok véletlenszerűen kiosztott karakterekből választhatnak egyet

kép forrása: dotesports.com

Személyünket egy „Kicsi Legenda” képviseli a meccs során, amelyre a Battle Pass-ből tehetünk szert. Ezt a kicsi legendát irányítjuk az első Körhinta körben. A játékosok itt kívül élednek és a karakterek középen az óra járásával ellentétesen mozognak. Pár másodpercünk van csupán a döntésre, ezért érdemes megcélozni a hozzánk közelebb eső karakterek egyikét. A távolikat nem is érdemes megpróbálni megszerezni, mert addigra úgyis valószínűleg felmarják a közelebb születők. Minden karakternél látható egy félkész tárgy is ebben a körben, ami nagyon fontos, ezért ha van elképzelésünk a tárgyak értékéről választhatunk aszerint is.

Ezután megérkezünk a táblánkhoz az első alkalommal a karakterrel együtt, amit kiválasztottunk az imént. A tábla alapvető részeit láthatjátok az alábbi képen.

1 – Csatamező – Itt csapnak össze karaktereid ellenfeleikkel. Két oldala van, a tiéd és az ellenfeledé. A tér hatszögletű mezőkre van osztva, ahol kedved szerint helyezheted el karaktereidet. Az elhelyezésnek komoly szerepe van a harcokban ezt bőven kifejtjük alább.

2 – Kispad – A megvásárolt karaktereid ide kerülnek. A kispadon 9 hely található, amit érdemes folyamatosan figyelemmel követni, mert a hősök fejlesztésénél fontos a hely menedzsment.

3 – Kombinációs tábla – A bal oldalt látható kombinációs táblán ellenőrizheted a csapatod tagjai jelenleg milyen bónuszokban részesülnek, látod azokat a bónuszokat is, amelyből nincs eleged jelenleg, de tudatosan építkezve a csapatod bővítésekor ezekre is szert tehetsz.

4 – Életpont tábla – Az életpont táblán a meccsben résztvevő játékosokat látod, életponti sorrendben. A legfelül lévő játékos rendelkezik a legtöbb életponttal.  A Körhinta körökben alulról az első választhat majd először és a legfelső utoljára.

5 – Szakasz mutató – A szakasz mutatóban láthatod, milyen körök vannak előtted és így tervezheted a játékod.

6 – Irányító panel – A legfontosabb terület. Bal oldalt két mezővel, amely a boltod frissítését és alatta pedig a kis legendád tapasztalati pontjának növelését szabályozhatod. A felette lévő kis lakatra kattintva megőrizheted a jelenlegi boltod, elkerülve annak frissülését. Középen felül a jelenlegi aranyad láthatod alatta pedig a boltod. A boltodban 5 karakter látható, az adottságaik és hogy mennyibe kerülnek.

7 – Bank – A bankban a pénzed minden kör elején kamatozik. 10 arany megtartása 1 kamatot hoz, ennek 50 arany a maximuma, amikor is 5 aranytallér hasznod keletkezik a kör elején.

8 – Térkép – A térképpen való kattintással megnézheted ellenfeleid seregét vagy csatáit.

Ha megismerkedtél a pálya minden részével, jöhet maga a játék

A játékot mindenki 100 életponttal kezdi és az utolsó, aki életben marad győz. A rangsorolt módban az első 4 játékos kap pozitív, míg az utolsó 4 negatív pontszámot. A körhinta fázis után PvE fázis következik, amiben megszedheted magad fegyverekkel vagy vigaszdíjként egy kis arannyal.

Arra nincs befolyásod, hogy mennyi eszközt dobnak ezek a harcok így, ehhez mérten kell stratégiát kidolgoznod a meccs során. A boltból megvásárolt hőseid a kispadra kerülnek, onnan az egérrel mozgathatod őket a táblára. A táblán a szintednek megfelelő karakter lehet. Minden kör végén szintpontot kapsz, de ezt az irányító panelen aranyért is növelheted. Ha lenne lehetőséged több karaktert a táblára helyezni, de nem tetted meg a rendszer magától kirakja az első hőst a kispadról.

A kiesett eszközök először a pálya közepén jelennek meg kék kocka formájában, majd ezt a kis legendáddal felvéve, a pálya bal sarkában gyűlnek össze, ezek kombinációját alul láthatod. Ezeket az egérrel mozgathatod a hőseid felé és eleresztve azt, megkapja a bónuszt az adott hős. Ezeket a döntéseket érdemes alaposan megfontolni, mert ez után már csak a hőst eladva tudod az eszközt újra felhasználni. A hősöket bármely csata nélküli időszakban eladhatod a tábládról és a kispadról is. Ezt a hős egérrel való felemelésével, majd az irányító tábládra helyezésével teheted.

kép forrása: magicgameworld.com

A játékban az aranyat három dologra költheted:

  • Karakter felbérlésére
  • Tapasztalati pont vételére
  • Bolt frissítésére

A nálad lévő arany viszont minden kör elején kamatozik. Ezek 10-es egységekben történnek meg, és mindegyik egység után a bank panel-en megjelenik egy kamatláda, ami azt jelzi a következő kör elején egy plusz aranyat kapsz majd.

Minden kör elején a boltod 5 új kártyára frissül, ezért érdemes a körök elején eldönteni, mit veszel meg, ha pénz nélkül maradsz de mindenképp meg akarsz szerezni még egy karaktert, használd a lakatot az irányítópanel bal felső sarkában. Ha ezt bekapcsolod a kör elején megmaradnak az adott kártyáid. A boltot aranytallérokért cserébe is frissítheted, azonban érdemes ezzel csínyján bánni, mert hamar elfogy az ember pénze. Jó középút, ha ügyelsz arra, hogy a megmaradó aranyad tízzel osztható legyen, így a kamatod is megmarad, de költhetsz is. A játék során a szintedet is növelheted, 4 aranyért 4 ponttal. Elég borsos ára van, de ezzel nagy előnyhöz is juthatsz.

Minden karakter különböző képességekkel és származással rendelkezik. A képességeket az egérrel rámozgatva elolvashatod játék közben is. A képességek egy részét folyamatosan használják a hősök vagy százalékos esélye van, hogy megtörténjen, de a legtöbb akkor megy végbe, ha feltöltődik a varázserő szintjük. A varázserő szint folyamatosan töltődik ahányszor a hős használja az általános ütési képességét.

A származás befolyásolja, hogy milyen kompozíciót tervezhetsz a karaktereiddel. A származásokat és a hozzájuk tartozó bónuszokat a képen érdemes átböngészned. Ezeknek erőssége a frissítésekkel folyamatosan változik persze, ezért jó, ha nem kötődsz egyikhez sem.

A kiválasztott karaktereket a pályára helyezve látod, hogy folyamatosan változik a kombinációs táblád, ennek a változásnak a forrása a kijátszott hősök származása. Ezt folyamatosan tartsd szemmel, ezzel tervezheted a tökéletes kompozíciód. Ha szeretnéd megkapni a kalóz származáshoz tartozó bónuszt, akkor ezekkel a származással rendelkező karaktereket kell a táblára helyezned. Vannak eszközök a játékban, amellyel a hősök új származásra tehetnek szert, így kiegészítheted a bónuszhoz hiányzó mennyiségeket is.

A meccset elkezdve figyelj arra, hogy ne legyen célod egy fix kompozíció.  A boltod kártyáit sehogy se befolyásolhatod és hiába is vársz egész meccs alatt egy tökéletes csapat tagjaira, könnyen lehet, hogy sose kerülnek eléd a megfelelő lapok. Próbálj rugalmasan hozzáállni és alakítsd a csapatod a megkapott lapok szerint.

Ha felfogadtál pár hőst elkezdheted a gyűjtögetést. Ha ugyanabból a hőskártyából hármat megveszel a hős kettes szintre ugrik, ezzel jóval erősebb karakter lesz. Ha összegyűjtesz kilencet, ami persze nehéz lesz, elérheted a maximális hármas szintet. Amint megvásárlod a kártyát automatikusan elvégzi a gép a szintezést, emiatt nem kell aggódnod.

Ha viszont sok hősből gyűjtögeted a kártyákat, hamar megtelik majd a kispadod, így érdemes figyelni arra, hogy ne legyenek felesleges karakterek ott. Ha végképp fel kell áldoznod pár gyűjtött karaktert, add el azt, amihez kevesebb fegyvered kapcsolódik.

A hősöket ritkaság szerint is osztályozzuk, ez az osztály befolyásolja azt, hogy melyik fázisban mennyire valószínű, hogy találkozol vele és a kártya árát is.

  • szürke -1 arany
  • zöld -2 arany
  • türkiz – 3 arany
  • pink – 4 arany
  • arany – 5 arany

Ezek a Teamfight Tactics mód alapjai. Persze ezek után jön csak a neheze, megismerni az éppen erős kompozíciókat, fejből tudni, hogy melyik eszköz mivé válik kombináláskor nem kis feladat. Ráadásul a cím még csak béta verzióban van, így nem bármikor megváltozhat a játék egyensúlya.

Sok szerencsét és kevés Demon-t ellenfelet kívánok mindenkinek!

×