A Riot 9.14-es patchében jószerint minden megváltozik, lássuk pontosan hogyan.

A League of Legends autobattlere, a Teamfight Tactics első valós frissítése jött ki a mai napon. A Riot Games úgy tűnik mindent megváltoztat, ami ritka döntés egy pár hete elérhető játéknál. A patch-et várván sokan reméltünk némi nerf-öt Draven-nek és némi optimalizálást a karakter képességekhez, de biztosan nem vártuk, hogy minden egyes hős változik majd.

A játék alapjai szerencsére ugyanazok maradtak és az új felületek még jobban követhetővé teszik a kompozíciónk erős és gyenge pontjait, de a változásoknak hála minden mást újra tanulhatunk. A karaktereken kívül az eszközök is komolyabb átalakításon mentek keresztül így aki most kezdené csak el a játékot nem lesz lemaradva.

A hivatalos oldalról elérhetőek ezek a frissítési részletek:

Új hős

Twisted Fate

Költség: 2 arany

Adottságok: Kalóz, Varázsló

Képesség: Húzz egy lapot – Twisted Fate elhajít egy kártyát, amely véletlenszerűen elkábítja a célpontot (arany), sebzést okoz a célpont körül (piros), vagy pedig manát tölt vissza saját magának és a közeli szövetségeseinek (kék).

 

Támadási sebesség módosításai

Minden hős támadásisebesség-arányát úgy módosítottuk, hogy a bónusz támadási sebességet a hős alap támadási sebessége alapján számolja a rendszer. Vagyis az alacsonyabb alap támadási sebességgel rendelkező hősök alacsonyabb bónuszt kapnak a támadási sebességet növelő tárgyaktól. Ezt kompenzálandó egyes hősök és támadási sebességet növelő tárgyak finom hangolva lettek ebben a frissítésben.

Hősök támadásisebesség-aránya: 1,0 ⇒ alap támadási sebesség

 

PvE-körök

Abban az esetben, ha egy PvE-kör során nem kapsz semmilyen tárgyat, mostantól az egyik minion, szörny vagy hatalmas szörny ad helyette aranyat.

A Sárkány és az Ősi sárkány mostantól nem részesül a Sárkány bónuszból. És a varázslók örvendeztek vala.

 

Az előre összeállított, rangsorolt csapatok korlátozásai

Az előre összeállított, rangsorolt csapatok mérete mostantól minden szinten 3 játékosra van korlátozva. Platina alatt ez korábban 5 volt.

 

Szintek töréspontjai

TP a 9. szintig: 70 ⇒ 64

 

Képességek célzása

Az alacsony életerejű hősöket célzó képességek mostantól az életerő százalékos aránya alapján állapítják meg a legalacsonyabb életerőt a teljes életerő helyett.

 

Bolt

Ha újrasorsolod a boltot, miután szintet léptél a körből származó TP-nek köszönhetően, a bolt az új szintedhez igazodik a régi szinted helyett.

 

Felhasználói felület

Az összes arany jelzése mellett mostantól a „Sorozat” jelzése is megjelenik. Megjeleníti az aktuális sorozatot (győzelmek vagy vereségek), valamint a különböző hosszúságú sorozatokért járó jutalmakat.

Az új harcösszesítő funkcióval megnézheted, hogy mekkora sebzést okoznak körönként az egyes hősök.

A hősök statisztikái (sebzés, páncél, varázsellenállás stb.) megtekinthetők a jobb kattintással elérhető felugró panelen.

 

Hős kategóriák

Démon

Manaégetés esélye: 40/60/80% ⇒ 25/50/85%

Elementalista

Gólem életereje: 3000 ⇒ 2500

Gólem sebzése: 200 ⇒ 100

Őrző

Bónusz páncél: legfeljebb 2 alkalommal halmozódhat ⇒ akárhányszor halmozódhat

Tüzér

Javítottunk a tüzérek területi támadásainak vizuális hatásain.

Kijavítottunk néhány hibát, amelyek miatt a Tüzérek extra támadásai nem mindig léptek működésbe magas támadási sebesség mellett.

További eltalált egységek: 1/összes ⇒ 1/2

Kalóz

Átlagos arany ládánként: 2 ⇒ 1,6

Alakváltó

Hibajavítás: az Alakváltók mostantól az életerejük megfelelő mennyiségét kapják meg átalakuláskor; korábban a rendszer nem vette figyelembe a csillagszintjükből kapott életerőt.

Életerő-gyarapodás átalakuláskor: 100% ⇒ 60%

Vad

Támadási sebesség jelzőnként: 7% ⇒ 8%

 

1-es szintű hősök

Darius

Mostantól nem lehet elsütni Darius képességét, ha az elsütés kezdetén nincsenek ellenfelek a hatótávon belül.

Elise

Költség: 2 ⇒ 1

A Démoni eredet hatás mostantól a Pókivadékokra is vonatkozik.

Manaköltség: 75 ⇒ 100

Pókivadékok száma: 2/3/4 ⇒ 1/2/4

Életerő: 500 ⇒ 450

Páncél 25 ⇒ 20

Fiora

Támadási sebesség: 0,7 ⇒ 1,0

Sebzés: 100–250 ⇒ 100–400

Graves

Életerő: 500 ⇒ 450

Vayne

Támadási sebesség: 0,6 ⇒ 0,65

Warwick

Gangplank képessége mostantól aktiválja a találati hatásokat.

 

2-es szintű hősök

Ahri

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt Ahri képessége a halála után nem okozott sebzést.

Mostantól ha a célpont meghal a képesség elsütése alatt, a varázslat új célpontot kap.

Képesség célzása: véletlenszerű ellenfél ⇒ jelenleg támadott célpont

Blitzcrank

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt Blitz képes volt lerántani egy egységet a tábláról a horgával, ha elsütés közben meghalt.

Mostantól nagyobb esély van rá, hogy a közeli szövetségesek a Blitzcrank által magához húzott egységet célozzák meg.

Braum

Kijavítottuk Braum eszköztippjét, így az mostantól megfelelően tükrözi, hogy Braum pajzsa minden bejövő sebzést egy adott százalékkal csökkent.

Sebzéscsökkentés: 60–90% ⇒ 70–90%

Manaköltség: 75 ⇒ 50

Képesség célzása: legközelebbi ellenfél ⇒ legtávolabbi ellenfél

Lucian

A Könyörtelen hajsza második lövésének sebzése: 65/150/235 ⇒ 150/250/350

Pyke

Manaköltség: 100 ⇒ 125

Kezdeti mana: 50 ⇒ 75

Rek’Sai

Beásás időtartama: 1,5 ⇒ 1

Fellökés időtartama: 1,25 ⇒ 1,75

Sebzés: 150–250 ⇒ 150–350

Shen

Kezdeti mana: 50 ⇒ 100

 

3-as szintű hősök

Aatrox

Manaköltség: 100 ⇒ 75

Sebzés: 350–850 ⇒ 400–1000

Evelynn

Életerő: 550 ⇒ 600

Kivégzési határérték: 50% életerő ⇒ 65% életerő

Kivégzés sebzésszorzója: 300/400/500% ⇒ 300/500/700%

Eve képessége mostantól mozgásképtelenné teszi a célpontokat az elsütési idő alatt (0,35 mp), megakadályozva, hogy elhagyhassák a hatóterületet.

Gangplank

Gangplank képessége mostantól aktiválja a találati hatásokat.

Kijavítottunk több, animációkkal és sorra felrobbantott hordókkal kapcsolatos hibát.

Támadási sebesség: 0,6 ⇒ 0,65

Életerő: 650 ⇒ 700

Katarina

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt Katarina képessége nem gátolta megfelelően az ellenfelek gyógyulását.

Kennen

Képesség sebzése: 300–660 ⇒ 400–900

Alapsebzés: 60 ⇒ 70

Morgana

Mostantól nem lehet elsütni Morgana képességét, ha az elsütés kezdetén nincsenek ellenfelek a hatótávon belül.

Sebzés: 250–450 ⇒ 300–450

Poppy

Páncél: 30 ⇒ 40

Kábítás időtartama: 1,5/2,5/3,5 ⇒ 2/3/4

Eltalált célpontok száma: 1 ⇒ 1/2/3

Rengar

A Vadság támadásisebesség-erősítése mostantól halmozódik (megnöveli Rengar támadásisebesség-arányát).

Shyvana

Támadási sebesség: 0,65 ⇒ 0,7

Életerő: 550 ⇒ 650

Bónusz sebzés sárkány alakban: 60–160 ⇒ 100–200

Veigar

Sebzés alacsonyabb csillagszintű hősök ellen: 9999 ⇒ 19 999

Manaköltség: 85 ⇒ 75

 Volibear

Életerő: 650 ⇒ 700

Támadási sebesség: 0,55 ⇒ 0,65

Manaköltség: 100 ⇒ 75

Villám sebzésaránya: 60–100% ⇒ 80–100%

 

4-es szintű hősök

Akali

Kijavítottunk több olyan hibát, amelyek miatt Akali képessége néha nem okozott sebzést.

Mostantól nem lehet elsütni Akali képességét, ha az elsütés kezdetén nincsenek ellenfelek a hatótávon belül.

Brand

Manaköltség: 100 ⇒ 125

Cho’gath

Életerő: 1100 ⇒ 1000

Fellökés időtartama: 2/2,25/2,5 ⇒ 1,5/2/2,5

Draven

Támadási sebesség 0,85 ⇒ 0,75

Gnar

Életerő: 850 ⇒ 750

Páncél: 35 ⇒ 30

Leona

Manaköltség: 150 ⇒ 100

Sejuani

Kábítás időtartama: 3/4/5 ⇒ 2/3,5/5

 

5-ös szintű hősök

Anivia

A képesség többé nem szakad meg Anivia halálakor.

Miss Fortune

Képesség célzása: véletlenszerű ellenfél ⇒ jelenleg támadott célpont

Mostantól ha a célpont meghal a varázslás során, a varázslat új célpontot kap.

Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt Miss Fortune varázslás közben néha elmozdult, és módosította a végső képessége pályáját.

Manaköltség: 75 ⇒ 100

Yasuo

Gangplank képessége mostantól aktiválja a találati hatásokat.

Fellökés időtartama: 1,25 ⇒ 1,5

Sebzés: 150/250/350 ⇒ 150/350/550

 

Általános

A tárgyakra mostantól nincs hatással a Varázserő.

A Spatula mostantól megduplázza az összetevőpárja statisztikai erejét. Például: Youmuu szellemkardja 40 sebzést ad.

 

Eszközök

Elátkozott penge

Mostantól képes 0-ra csökkenteni a célpont csillagszintjét.

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt az Elátkozott penge a második aktiválódáskor visszaállította az ellenséges hősök szintjét.

Fagyos szív

A hatás mostantól következetesebben érvényesül minden egységen a viselő közelében.

Őrangyal

Újjáéledés késleltetése: 4 mp ⇒ 2 mp

Visszatöltött életerő: 500 ⇒ 1000

Hibajavítás: az Őrangyal mostantól megfelelően szünteti meg a Súlyos seb hatásait.

Guinsoo dühpengéje

Támadási sebesség jelzőnként: 3% ⇒ 4%

Hextech lőpenge

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt az életvarázs néha nem érvényesült megfelelően.

Többé nem érvényesülnek a tárgyhatások. (Igen, rólad van szó, „tüskevértes” Shyvana.)

Ionos szikra

Mostantól tényleges sebzést okoz a varázssebzés helyett.

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt az Ionos szikra 200 helyett 75 sebzést okozott.

Az iron solarik medálja

Mostantól a kör elején pajzsot von a viselője, valamint a tőle balra és jobbra két mezőn belül elhelyezkedő hősök köré.

Pajzs értéke: 200 ⇒ 300

Luden visszhangja

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a célpontok nem a megfelelő mennyiségű sebzést kapták.

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt Luden visszhangját az alaptámadások találatai aktiválták, de a képességek találatai nem.

Sebzés az elsődleges célponton: 100 ⇒ 200

Területi sebzés: 0 + 1,0 varázssebzés ⇒ 200

Morellonomikon

Sebzés a maximális életerő alapján másodpercenként: 2,5% ⇒ 3%

Gyorstüzelő ágyú

Mostantól a hatótáv módosulásainak megfelelően frissül. (Pápá, gyorstüzelő ágyús Nidalee!)

Reflexíj

Támadási sebesség: 15% ⇒ 20%

Megváltás

Mostantól 25% életerőnél aktiválódik.

Mostantól nem sebzi az ellenfeleket.

Runaan hurrikánja

Villámok: 2 ⇒ 1

Villám sebzése 50% ⇒ 25%

Mostantól aktiválja a találati hatásokat.

A szeráf ölelése

Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a Szeráf ölelésének hatása nem halmozódott.

Statikk töltőpengéje

Mostantól mindig 3 további célpontot talál el, nem pedig az összes hőst egy tölcsér alakú területen.

Mostantól támadásonként legfeljebb egyszer aktiválódhat.

Tüskevért

Visszavert sebzés: Az elszenvedett fizikai sebzés 35%-a ⇒ A csökkentett fizikai sebzés 100%-a

Sebzés típusa: varázssebzés ⇒ tényleges sebzés

Warmog vértje

Regen: 3% maximális életerő ⇒ 6% hiányzó életerő

Zeke hírnöke

Mostantól csak a viselője bal és jobb oldalán két egységnyire elhelyezkedő hősöknek ad bónusz támadási sebességet.

Aura által biztosított támadási sebesség: 10% ⇒ 15%

×