Száguldás, gokart, szerelem… A Crash Team Racing Nitro-Fueled egy tisztességesen feltámasztott retro-cím, ami ráadásul kiváló kelléke lehet családi banzájnak, vagy házibulinak!

Ha kell, ha nem: remaster

Néhány évvel ezelőtt még pofátlan lehúzásnak tartottam a régi játékok remastered kiadásait. Mai napig tartom a véleményemet, csak most már kissé árnyaltabban látom a helyzetet. Rengeteg teljesen felesleges újrakiadással lehet találkozni mostanában, aminek nem hogy nincs létjogosultsága, de a fejlesztőcsapatok is láthatóan tojnak az egészre. Ennek eredménye pedig általában Devil May Cry HD Collection, Tony Hawk’s Pro Skater HD, Deadpool-szintű fiaskók.

Mindazonáltal nem szeretnék igazságtalan lenni, hiszen az évek során megannyi szuper feldolgozást is láthattunk. Például a Shadow Of Colossus tökéletesen emelte át jelen generációra mind a korabeli látványt, és az élményt. Emellé a Bluepoint-os srácok éppen annyira variálták meg a játékmechanikát, hogy megfeleljen a modern standardoknak. De említhetném a 2017-es Crash Bandicoot ’N’Sane Trilogy-t is, ami szintén kifejezetten pazar lett. Bár a több, mint közel húsz éves franchise eredeti ugrás-mechanizmusát átalakították a fejlesztők, talán megbocsáthatjuk annak fényében, hogy az eredeti forráskód java elveszett az évek során, így nulláról kellett egy csomó mindent újraírniuk. (Kísérteties módon a jelen cikkünk alanyával is ez volt a helyzet.) Mindenesetre elég ingoványos talaj a feltámasztott címeknél, hogy mit szabad, mit kell újítani és mi az, amit inkább ne variáljanak.

crash team remaster nitro fueled

Forrás: Microsoft.com

Nincs problémám a remastered játékokkal, főleg akkor tudok örülni egy-egy újra kiadott gyöngyszemnek, ha technikai okok miatt már az eredeti programok nem futnak a modernebb gépeken. Bár ehhez gyanítom egy patch is elég lenne, de hát akkor nem lehet újra kiadni legalább 30 eurós árcédulával (hello, Heroes Of Might & Magic 3, Age Of Empires).

A remasterek sorát még lehetne folytatni pozitív és negatív oldalról is, azonban cikkünk most nem mélyül el ezen alkotások filozófiai és gazdasági mivoltában. Ha érdekel a téma, és a véleményünkre is kíváncsiak lennétek, hozzászólásban tudassátok velünk, és kanyarítunk egy írást belőle!

crash bandicoot

Forrás: Internet

A party-kellék

A Crash Team Racing Nitro-Fueled kapcsán amellett, hogy voltak bizonyos elvárásaim, nem tettem magasra a mércét. A „rendes” trilógia újrázása is jól sikerült, úgy gondoltam ezzel sem lehet probléma. Hasonló színvonalat vártam, de magának a játéknak a megjelenéséig egyáltalán nem vágtam a centit. Gyerkőcként nagyon bírtam, de nem játszott olyan meghatározó szerepet az életemben, mint az idén októberben várható MediEvil feltámasztása. Azért a nosztalgia mégis fűtött egy kicsit, így hát kénytelen voltam beszerezni ezt a könnyed, nyári versenyzős játékot.

A Crash Team Racinghez hasonló party-címeket egyértelmű, hogy többedmagunkkal érdemes játszani. Akár néhány barátunk és sör társaságában, de családi programnak is jó lehet, hiszen kicsiknek és nagyoknak egyaránt okozhat kellemes (és persze barátság-gyilkos) perceket. A CTR Egyedül sem rossz élmény, hiszen van saját “kampánymódja”, de azért úgy mégsem az igazi.

Remastered játékkal kapcsolatos elvárások szintjén is szinte tökéletes minőséget nyújt a program. Mind látványban, mind pedig alapvető játékmechanikákban profin hozza a kötelezőt, egyedül talán a kissé indokolatlanul sok töltőképernyőt tudnám negatívumként felróni. Ezen kívül a látvány, a hangok, a pályák dizájnja és az irányítás is pontosan el lett találva.

A cél a cél!

De mit tud a Crash Team Racing Nitro-Fueled, ami miatt szükség volt az újra kiadására? Nos, ha kényelmetlenül szigorú szeretnék lenni, akkor csak azt mondanám, hogy egyértelműen gazdasági megfontolásból került a polcokra a program. Ahhoz képest viszont túl jól sikerült. A Crash ’N’ Sane Trilogy hatalmasat ment két éve – és megy még most is. Kicsik-nagyok egyaránt imádták, így egyértelmű döntés volt a kiadó Activision részéről, hogy feltámasztják ezt a részt is. Szerencsére nem egy lecsupaszított gokart-versenyt kaptunk, hanem folyamatosan frissülő tartalmakat, egy halom karaktert és bőszen variálható autókat. Utóbbiak teljesítményben nem változnak, csupán a külcsínt lehet megbolondítani, de ez igazából már alap elvárás is egy játéknál.

A játékmenet pofonegyszerű: ha a sima Adventure mode-ot választjuk, akkor a több, mint harminc versenypályán kell nyolc versenyző közül elsőként célba érnünk azért, hogy miénk legyen a győzelem. A pályák egytől egyig remekül ki vannak dolgozva; a látvány harmonikus, letisztult, mégis színes és kellemes a szemnek. Gyakran maga a trekk is szívat sajátos csapdáival, de legnagyobb ellenségünk egyértelműen a többi versenyző lesz.

crash team CTR

Maximalisták előnyben

A terepen összeszedhető powerupoknak köszönhetően borsot törhetünk a többiek orra alá, de természetesen ránk is visszaüthet, ha belefutunk egy-egy bombába, vagy TNT-s dobozt kapunk a fejünkre. Adventure mode-ban a nehézségi beállításoktól függ, hogy a többi versenyző milyen aktivitással és hozzáértéssel igyekszik minél magasabbra emelni vérnyomásunkat. Persze a legtöbb powerup kivédhető, ha időben tudunk reagálni, de rendesen figyelni kell, ha a kanyarok mellett még a felénk tartó rakétával is törődni kell. Minél többet játszottam a CTR-rel, annál inkább éreztem folytonosnak a fejlődésemet. A végére már egyszerre tudtam power slide-olni (ez legyen az első, amit profin elsajátítasz a játékban, életet ment!), csapdát kirakni, előzni és a pályára figyelni, azonban meg kell hagyni: néhány napja már nem iszok kávét.

Ha megnyertük az adott versenyt, Crash-játékhoz méltón újra nekimehetünk extra kihívások fejében. Maximalisták előnyben! Bevallom, maga az alapjáték is kellő izgalommal bír egy olyan kotnyeles játékos számára, mint én, így nem kifejezetten éreztem a bugit, hogy újra és újra nekimenjek az extra challenge-eknek. De ha nem akarunk foglalkozni a bónusz kihívásokkal, akkor a különböző világokon megnyert versenyek után kihívhatjuk a világot „uraló” bosst is. Őket ismét a nehézségi beállítástól függően ideggyilkos legyőzni.

Azonban a CTR lényege nem az egyszemélyes Adventure mód, hanem vagy a lokális játék barátokkal, ismerősökkel, családdal, vagy pedig az online futamok.

A játék tele van folyamatosan frissülő kihívásokkal, melyek teljesítéséért battle passekre hajazó mechanizmussal oldhatunk ki újabbnál újabb jutalmakat. Persze a versenyekért is kapunk wumpa gyümölcsöket, amikből vehetünk karaktereket, vagy karthoz tartozó optikai tuningot.

A Crash Team Racing Nitro Fueled ismét egy kimagaslóan jó remaster, de hosszabb távon kifejezetten azok fogják élvezni, akiknek addikciója van a kart-racing játékokra. Az online versenyek jól működnek, de aki sikerélményt szeretne, annak kifejezetten sokat kell gyakorolnia, mert egészen apró dolgokon áll, vagy bukik a meccs.

 

Összefoglalás

Szelek szárnyán – Crash Team Racing Nitro-Fueled Teszt

A Crash Team Racing kiváló választás lehet családi összejövetelekre, ittas pajtatáncokra, vagy ha csak szimplán szeretnétek kikapcsolódni.


Szerzői értékelés

8

Színes, részletes, mégis letisztult látványvilág

Nagy újrajátszhatósági faktor

Remek online kihívások

Sok egyéb kihívás, játékmód

Rengeteg testreszabási lehetőség

Meglepően jó irányítás

Sok töltőképernyő, hosszú töltési idő

Gyakori “csal a gép” felkiáltások

Kíméletlen online-ellenfelek

Hosszú tanulási görbe, ha szeretnénk eredményesen versenyezni

Olvasói értékelés

0

A 2019-es Gamescon-on mutatta be a Mojang a Minecraft új demoját, ami már alkalmazza a Ray Tracing technológiát. Szerintünk gyönyörű.

Hangulatos és ötletes videó nyerte a Dota 2 világbajnokság rövidfilmes megmérettetésének első helyét.

Nem lehetsz igazán jó baseball játékos, ha nem hagyod magad kicsit besározni. Jól tudják ezt Japánban is.

Egy új kép megmutatja, hogyan fest majd a hó, illetve a felhős ég a játékban.

A Doom Eternal érdekes multiplayer környezet biztosít majd a játékosoknak, amit most egy rövid videóban mutatnak be.

×