Pawel Sasko a CD Projekt Red egyik vezető designere válaszol.

A Cyberpunk 2077 lassan a legjobban várt videojátékává növi ki magát a szemünkben. Már az első előzetes alapján rengetegen beleszerettek a játék egyedi futurisztikus világába, de ez a tábor most lett csak igazán népes, mivel E3-mas bemutatója kifejezetten nagyvonalúra sikerült.

Már egy év sincs hátra a cím megjelenéséig, ezért ahogy a játék fejlesztése közeledik a végéhez, egyre részletesebb képet kaphatunk a Cyberpunk 2077-ról. Pawel Sasko aki a játék fejlesztőinek egyik vezető tagja sok mindent elárult a játékbeli döntéseink súlyáról.

kép forrása: nerdist.com

„Választhatsz a képességfáról Techie, Solo vagy NetRunner kategóriákban. De kombinálhatod is különböző módokon, úgy osztod ki ahogy csak akarod. Amit mi próbálunk létrehozni, az egy játék és küldetés rendszer, ami felhasználja mindezt az információt a játékosról és ez alapján ad különböző lehetőségeket.” – büszkélkedik Pawel Sasko de elárulja azt is,  hogy ez nem kis feladat. Nem akartak olyan rendszert létrehozni, ahol játékkialakítási szempontból kényelmetlen lenne pár képesség, így inkább letiltják. Az volt a cél, hogy bárki is a karaktered legyen módja a végigjátszásra.

kép forrása: radioszczecin.pl

„Sok küldetésnél már megvolt oldva, de nem mindenhol. Végül döntöttünk, baszki, megcsináljuk az összesnél.” – mondja mikor arról kérdezik lehetséges-e a játékot erőszak nélkül végigjátszani.

A CD Projekt Red mögött állnak a Witcher játékok is, amelyekben immerzív élményt kaphatunk, hiszen döntéseink alapján alakíthatjuk a karakterek sorsát. Azonban a Witcher nyitott világában könnyebb volt mindezt létrehozni, mint a Cyberpunk 2077 zárt műfajában.

„Rengeteg dologról fogalmunk se volt, de tényleg semmi, kipróbáltuk nagy bukta volt, megváltoztattuk és megyünk tovább.”

A játék bemutatójában megtörténtek sem kell feltétlen, hogy úgy alakuljanak. A döntéseid ugyanis alapjában változtathatják meg a történetszálat, de nem csak a megszokott párbeszédbeli választásokkal, hanem képességeid elosztásával és előzetes döntéseiddel is hatással lehetsz egy esemény kimenetelére. Például, ha jó sarkon fordulsz le találkozhatsz egy fontos személlyel vagy épp egy bűnözővel, ha tudsz hackelni vagy magasat ugrani egészen máshogy juthatsz ki egy lezárt szobából.

Sasko nem nevezné immerzív élmény játéknak a Cyberpunk 2077-et. Persze rengeteg ilyen elemet tartalmaz, de egy játékban, ahol kifejezetten ezt akarták volna elérni, többet is tehettek volna.

Túl messze van még az az április….

×