Ahogy a mobiljátékok iránt egyre többen érdeklődnek, úgy a kompetitív kihívások is egyre nagyobb teret nyernek a platformon. A Skillz ebben kiemelkedő.

A Netflix vezérigazgatója, Redd Hasting korábban elismerte, hogy a videojáték streaming nagyobb versenytárs számukra, mint az HBO. Ez egyértelműen a videojátékok és a gamerek felemelkedése. Az Epic Games és a híres streamer, Ninja forradalmi szenzációvá tették a Fortnite-ot, közben az esport a világ egyik legdinamikusabban fejlődő üzleti ágazata lett. A nagy cégek is igyekeznek ebbe beszállni, gondoljunk csak az Apple Arcade és a Google Stadia szolgáltatásokra.

Kép forrása: Google

A folyamatosan fejlődő játékipar növekedés közben a mobiljátékok is egyre nagyobb szeletévé váltak a nagy tortának. 2018-ban a mobiljáték-piac, mely magában foglalja az okostelefonokat és a tableteket is, 63 milliárd dolláros bevételre tett szert, a Newzoo kutatása szerint. Ez a globális játékpiac felét teszi ki. A Newzoo ez alapján úgy látja, hogy ez a szám a következő években tovább növekszik majd.

A mobil esport – kompetitív mobiljáték – szintén egyre nagyobb teret nyer. Az egyik növekvő mobil esport platform a Skillz, amely a 2019-es CNBC Disruptor 50 listán a 31. helyen végzett. Utóbbi lista a leggyorsabban fejlődő új kezdeményezéseket, vállalkozásokat listázza. A Skillz körülbelül 2 millió versenyt rendezett és olyan online játékokat kínál, mint a pasziánsz, a mahjong, bubble shooter stb. Ezeket a játékokat bárki játszhatja (amatőrök is) és pénz is bárki nyerhet.

Novemberben a Skillz nyilvánosságra hozta, hogy a platformon minden nap átlagosan 675 ezer dollárt nyernek a játékosok összesen (nem személyenként, a platform játékosai összesen). Ennek hála mindenki egyre több időt szeretne a játékkal tölteni. A Skillz igazgatója szerint „ez egy igen burjánzó platform kezdete”.

Kép forrása: Skillz

„A Skillz-en naponta átlagosan 65 percet töltenek a játékosok” – mondta Andew Paradise, a Skillz vezérigazgatója a CNBC-nek.

A Skillz felhasználói tehát több időt töltenek a platformon, mint a Netflix előfizetők naponta. Ők kb. 50 percet néznek tartalmakat átlagosan. Andrew Paradise szerint ez nagyrészt a kompetitív elemnek köszönhető, sőt úgy gondolja, hogy a növekvő érdeklődés elmossa majd a határt a casual és hardcore gamerek között, bár utóbbi elnevezések helyett újakat is alkotott a Newzoo.

Kép forrása: Skillz

Andrew Paradise kiemelte, hogy rengeteg játékos nő, sőt tavaly a 10 legjobb Skillz játékos közül 7 nő volt. Ők összesen 8 millió dollárt nyertek a platformon. A Newzoo egyébként idén adott ki egy tanulmányt, mely szerint világ gamereinek 46%-ka nő, ami kb. 1 milliárd nőt jelent. A Skillz tavaly arról is hírt adott, hogy a vállalat öt hónap alatt megduplázta bevételét, 200 millió dollárról 400 millió dollárra.

A hihetetlen tempóban növekvő mobil gaming piac miatt valószínűleg egyre több vállalat fog foglalkozni a platformmal. Talán az sem véletlen, hogy a Minecraft átvándorol mobilra, sőt látva a helyzetet, még a Netflix és készül valamivel.

Te mennyit játszol mobilon?

×