Minden, amit tudhatunk a Half-Life 3-ról
A Half Life 3-ra már több mint tíz éve várunk, bár egyre inkább elveszítjük a reményt, hogy kedvenc játékunk folytatódhat valaha.
A Half Life 3-ra már több mint tíz éve várunk, bár egyre inkább elveszítjük a reményt, hogy kedvenc játékunk folytatódhat valaha.
A Half Life 3-ra már több mint tíz éve várunk, bár egyre inkább elveszítjük a reményt, hogy kedvenc játékunk folytatódhat valaha.
Andy Chalk összegyűjtötte az elmúlt tíz év összes hírét, pletykáját egyetlen cikkben, hogy képet kapjunk arról, mi is a helyzet?
A Half-Life 2: Episode Two megjelenése óta nyilvánvaló, hogy a Valve nem szeretné, hogy egy ilyen jelentős cím elvesszen a süllyesztőben, és hivatalosan is három epizódot szerettek volna. De a Half Life 3/Half-Life 2: Episode 3 még mindig várat magára. Közben persze sok minden történt a rajongói csatornákon és a pletykaoldalakon is egyaránt. Mindig felcsillant a remény, majd darabokra tört.
Az időutazás nem pletykával kezdődik, hanem egy igazi, hivatalos bejelentéssel. Eszerint a Half Life 2: Episode 3 2007 karácsonykor érkezett volna, sőt még az Episode 4-ről is volt szó. Gabe Newell a Valve társalapítója elmondta, hogy az epizódok kiadása folyamatos lesz, és 6-8 havonta új rész jelenne meg. Ez azt jelenti, hogy mára már a 16. résszel kéne játszanunk.
A Half Life 3-mal kapcsolatos álhírek azután kezdtek elszaporodni, hogy az Orange Box megjelent. Utóbbi a Valve által kiadott videojáték-csomag, amiben 5 játék van (Half-Life 2, Half Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Portal, Team Fortress 2). Az Orange Box társa a Black Box lett volna, azonban annak kiadását elhalasztották. Néhány hónappal később gameplay képek kezdtek el keringeni a neten. Nyilvánvalóan nem az igazi Half-Life 3-ból származtak, de ezzel elindult az álhír és pletyka-áradat.
A Valve marketingigazgatója, Doug Lombardi a Videogames Daily-nek adott interjújában elmondta: a Valve az Episode 3-at az év végén talán bemutatja. A hangsúly itt „talánon” volt, mivel a Valve végül nem mutatott be semmit. Lombardi hozzátette: „Két millió példányt kell eladnunk majd az új Half-Life-ból, különben b******juk.” Akkoriban az elég sok lehetett.
A Half-Life 3, mint téma akkoriban hihetetlenül megsokszorozódott a fórumokon. Mindenki új információkat, feltételezéseket, vágyakat osztott meg arról, hogy milyen lesz, és mikor jön az új rész. Nyilvánvalóan nem volt bizonyíték semmire, de a közösség olyan éhes volt már a játékra, hogy az emberek nem bírtak magukkal. Az igényt a játékra viszont jól mutatta a türelmes játékosok áradata.
A felhasználók a Portal 2 SDK-ban a „Combine Advisor – Roaming” nevű lény kódjával találkoztak, melyet a Half-Life rajongók azonnal felismertek. Az Advisor-ok nagy, sápadt, szuperintelligens lények, nincsen arcuk. Ezek a HL2 és az Episode One-ban jelentek meg, de fontosabb szerepet játszottak a második epizódban. A Valve később eltávolította a kódot, más nem használt kódokkal egyetemben.
Egy rövid, nagyon furcsa videoklip jelent meg egy kis Half-Life 2 helyszínnel a Megauploadon. Egy apró, homályos helyiségben egy torz hang hallható, amit egy spektrográfba betáplálva… nem kapunk semmi különöset. A Half-Life kapcsolat gyaníthatóan elég kicsi, de ez akkor egy rejtély volt, amire mindenki ugrott. Minden apró dolog reményt adhatott.
Néhány fickó, akik egyesek szerint a Valve-nál dolgoznak, Half-Life 3 pólót viseltek egy „játékfejlesztői eseményen”. Egy az eseményen résztvevő srác lefotózta a fejlesztőt az alábbi pólóban és kitette a twitterre. A póló viselőjének arca nem látszódik, így nem lehet tudni, hogy valóban Valve alkalmazott, vagy pont azért nem vállalta az arcát, mert alkalmazott. Az is lehet, hogy csak néhány rajongó volt, aki kamu pólót készített.
A Valve feltett egy videót a Portal 2 híres Wheatley nevű robotjáról, ami Stephen Merchant hangján szólalt meg. A videó hátterében látható egy orosz szöveg, amit lefordítva a „Lanthanum” szó is kiolvasható. Ez a szó az ókori görög „lanthanein” szóból ered, ami rejtett igazságot jelent. Görögül így írják: λανθανω. Az első karakter minden Half-Life rajongó számára ismerős, igaz? A dolog aztán annyiban is maradt.
2011 decembere különös hónap volt a Half-Life 3 szempontjából. Néhány héttel a pólós srác megjelenése után felbukkant a black-aperture.com, néhány ismerős logóval: Half Life 3, Valve, Steam, Source engine. Sajnos semmilyen hitelt nem lehetett szavazni az oldalnak, később pedig már csak egy …/3 kép volt látható rajta. Mára teljesen megszűnt az oldal.
Ez a tréfa az egyik legjobbnak bizonyult, mert a vicces kedvű emberke több millió rajongót küldött extázis közeli állapotba, amikor a Half Life 3: Most elérhető kép megjelent a store.steamppowered.com-on, mely egyébként egy adathalász oldalra vitt tovább. Néhány híroldal olyan izgatott lett, hogy végre tényleg megjelenik, hogy persze azonnal lehozták a hírt. Sajnos azt a felesleges, plusz „p” betűt nem vették észre az URL-ben. Állítólag csupán áprilisi tréfának szánták, de szó mi szó: bejött.
A következő lavinát Andre Wicklund művész rossz szerencséje okozta, akinek Picasa képei elszabadultak a neten. A képeken látható Alyx Vance, a Half-Life jól ismert szereplője látható, különféle helyeken, de Xen-ről, az idegen lények világáról is látható kép. Érdekes, hogy az alkotó már 2008-ban töltött fel hasonló képeket, de csak 2012-ben kapták fel.
A Gamescom 2012-es kiadása igazán izgalmas ígérettel kecsegtetett. A kiállításon tervezett játékbemutatói közt szerepelt a Half-Life 3 is. Mielőtt valaki emiatt vett volna jegyet Németországba, a listát korrigálták. Az Eurogamer háromszor kérdezte meg, hogy miért szerepelt ez a cím a listán, de a Gamescom csak annyit mondott: ez egy hiba volt.
A Valve projekt-szoftvere, a Jira adatai szerint -mely kiszivárgott a nyilvánosság számára – 43 ember tartozik a Half-Life 3 levelezési listájához. Nyilván nem volt egyértelmű mód arra, hogy bizonyítani lehessen, hogy ez igaz-e, illetve, hogy milyen régi a levelezési lista. Talán 42 ember dolgozott a Half-Life 3-on, vagy ők voltak azok, akik lusták voltak leiratkozni a listáról.
A yuksters viccoldal csapatának sikerült „véletlenül” meggyőzni az embereket arról, hogy a Half-Life 3 fejlesztése folyamatban van, és hamarosan minden kiderül róla. Mindezt persze saját oldalukon írták meg, szóval lehetett sejteni… Voltak, akik ezt tényleg komolyan vették, annak ellenére, hogy az egy viccekből élő oldal. Csak tréfa volt emberek!
A Steam bejelentette a Half-Life 3 első bétájának érkezését. Valódi cég, valódi közösségi kommunikációval – és mégis hamis bejelentés, mivel a szövegben javításokról olvashatunk. A sok kérdés után, a cég gyorsan törölte. Az egyik fejlesztő azt mondta, csak teszt gyanánt posztolta, nem gondolta, hogy mindenhol megjelenik.
Az Odessa Cubbage hangját adó John Patrick Lowrie mindenkit sokkolt, amikor azt nyilatkozta, hogy a Half-Life 3 munkálatai nem mozdulnak előre a mozgásfelvételek problémái miatt. Azt is elmondta, hogy a mo-cap-korlátok leküzdése „az egyik dolog, amin dolgoznak”, ami azt jelenti, hogy elvileg történik valami. Négy nappal később viszont mindent visszavont, és azt mondta, hogy nem tud semmiről semmit. Hm…
Jira visszatért. Ezúttal bemutatott egy új „Half-Life 3 Core” csoportot, és a projekten résztvevők száma is nőtt. Ez gyakorlatilag hivatalos bejelentés, ugye?
Európában a Valve tulajdonában lévő Half-Life 3 védjegye ütötte fel a fejét. A védjegybejelentések általában azt szokták jelenteni, hogy valóban érkezni fog egy játék. A Deus Ex: Mankind Divided példa erre, hiszen a védjegy regisztrálása után meg is jelent. A Half-Life 3-nak lett védjegye? Lesz Half Life 3. Legalábbis elvileg. Jah, nem.
Half-Life 3 visszavonva. Miért történt megint ez?
A Counter-Strike egyik alkotója Minh Le elmondta a goRGNtv-nek, hogy látott valamit a Half-Life 3-ból, szóval a játékkal foglalkoznak a fejlesztők. Pontosabban azt mondta, hogy látott valamit, ami úgy nézett ki, mint a Half-Life univerzum, bár meglepődött, hogy bárkit is érdekelne egy ilyen dolog. Nem is volt világos, mikor látta a szóban forgó anyagot, mivel az interjú több évvel azután készült vele, hogy otthagyta a Valve-t. Egyértelműen jobban érdekelte a Left 4 Dead 3, mint bármi, aminek köze van a Half-Life-hoz. Kösz a semmit, Minh.
A „We-Want 3” Half-Life logóval ellátott reklámkampány indult el váratlanul. Ez persze nem ígéret volt, csupán egy nagyon rossz ötlet. Egy reklámcég így próbálta a Valve tudtára adni, hogy az emberek nagyon szeretnék azt a bizonyos harmadik részt. A probléma azzal volt, hogy ez nem volt egyértelmű, sokan tehát azt hitték: végre jön a játék, hisz elindult a promóció.
A Half-Life 3 logója megjelent a Valve.Software honlapján. Ezzel csupán annyi a baj, hogy ez nem hivatalos oldala volt a Valve cégnek. Mielőtt ez kiderült, az emberek számára hirtelen felcsillant a remény – újra. Hát, ez is csupán egy viccoldal volt.
Egy hl3.txt fájlt találtak a Dota 2 egyik frissítésében. Bár a kód egy fontos játékon belüli feladatot látott el, sokan nem értették, miért hl3 a neve? A Valve szokásához híven most is csendben maradt.
Egy különös dráma alakult ki a Redditen a r/HalfLife oldallal kapcsolatban, ugyanis senki nem tudta 100%-ra megmondani, hogy ez egy csalás, vagy sem. Ismét beindultak a találgatások, és nem volt egyértelmű, hogy a lap mennyire kamu. Valószínűleg az, hiszen később törölték is.
Megjelenik a SteamVR Performance Test , ami arra hivatott, hogy ki lehessen próbálni, gépünk alkalmas-e a VR eszközök megfelelő használatára. Érdekesség, hogy a kódjában néhány érdekességet találtak, ami köthető a Half-Life-hoz, beleértve egy robotkutya-modellt, ami a Half-Life 2-ben volt. A szoftver tartalmazott más Valve játékokkódokat is, köztük a Left 4 Dead-ből és a Dota 2-ből. Nyilván felmerült az is, hogy a Half-Life 3 VR lesz? Nem.
Ahogy a képen is látjátok, egy nagy Titanfall 2 plakát mellett egyértelműen egy Half-Life 3 plakát látható. Ez azért elég komolynak tűnik, és bizakodásra adhat okot. De ez nem az, aminek látszik. De, mint kiderült az nem a harmadik részre utalt, hanem 3 Half-Life fejlesztőre, akik először játszottak vele. A felirat alatt ez olvasható. Vicces!
„Nincs semmilyen Half-Life 3” – mondta egy névtelen Valve fejlesztő a Game Informer-nek. „A Valve sosem jelentett be Half-Life 3-at. A terv az volt, hogy a Half-Life 3 részes lesz, de végül csak kettő lett. Ez egy nem teljesített ígéret, de nem ígéretünk sosem folytatást, vagy egy teljesen új játékot.”
Más szóval: ki mondta egyáltalán, hogy lesz Half-Life 3?
A Valve vezetője Gabe Newell részt vett egy „Kérdezz tőlem bármit” internetes fórumon, amely során természetesen a Half-Life 3 is szóba került. A kérdésre, hogy mi a helyzet a Half-Life 3-mal, vagy a Half-Life 2: Episode 3-mal, azt mondta:
A hármas szám nem mondható ki.
A Valve egy ismeretlen anonim forrása azt mondta, hogy a Half Life 3-at törölték. Ez igaz?
Igen. Én is hiszek minden ismeretlen anonim forrásnak az interneten.
Egyértelmű, hogy a válaszok elég cinikusak, és nem vette komolyan a kérdést. A Valve tehát nem igazán beszél a Half-Life-ról továbbra sem.
Gabe Newell egy interjúban arról beszélt, hogy vannak olyan gyerekes alkalmazottak a cégüknél, akik szeretnek szórakozni az emberekkel. Például Half-Life 3-as pólót viselnek a munkában, vagy ikont helyeznek el egy monitoron. „Ez nekünk is új” – mondta. A fenti képen is a lomtár fölött egy ilyen ikon látható.
A Half-Life és a Half-Life 2 írója, Marc Laidlaw, aki januárban elhagyta Valvet, azt mondja az Arcade Attack-nek, hogy fogalma sincs arról, hogy a Half-Life 3 valaha is napvilágot lát-e, és nem is érdekli. „Volt ötletem a 3. epizódra. Ráhagyom következő generációra” – mondta.
Mint tudjuk, a Half-Life 3 sosem jelent meg. A LEET szerkesztősége közben egy érdekes tényre hívta fel a figyelmem. Ha megnézzük a Valve játékok listáját, rengeteg címet találunk, de egyik címben sem szerepel a 3-as szám. Egy-egy játékból számos kiadás, számos epizód jelent meg, de 3-as számot egyik sem kapott. Vajon a Valve fél a 3-astól, vagy ennek valami más misztikus oka van?
Őszintén szólva nem tudom, hogy ki hisz még abban, hogy lesz Half-Life 3. Egyáltalán akarjuk ennyi viszontagság, ennyi idő után, hogy megjelenjen? Vajon be tudna illeszkedni stílusával a mai játékok közé? Vajon bevállalná a cég, kockáztatva a bukást? A Half-Life mindannyiunknak egy nagyon fontos korszakot jelentett. Talán jobb nem bolygatni a múltat.