„A Villa Negra nem apácazárda, a Villa Negra nem fényes lokál…” – szól a Keleti Márton rendezte Hattyúdal betétdala. A Rainbow 6 Siege Villája szintén nem egy kellemes olasz üdülő, hanem véres harcok színtere.

 

„Vinciguerra, a veszélyes bűncselekményeiről ismert csempész család eldugott nyaralója. A család tagjai ide vonulnak vissza, kiskirályként élhetnek és ritka művészeti alkotásokat gyűjthetnek. Igyekeztek elégetni és elszállítani a fontos dokumentumaikat a Para Bellum rajtaütés előtt. A hadművelet káoszában ott maradt néhány fontos bizonyíték, melyet meg kell szerezned” – írja a Ubisoft a pályáról.


A Ubisoft az Operation Para Bellum frissítéssel a Tom Clancy’s Rainbow Six Siege-be egy teljesen új mapot, és persze két új operátort hozott. A Villa egy hatalmas, gazdagon díszített olasz pecó, ami egyedülálló lehetőséget kínál támadók és védekezők számára egyaránt. Útmutatónkban bemutatjuk a térkép fő pontjait, a fontosabb szobákat, kamerákat, és a taktikai jelentőségű területeket. Hogy teljes legyen a fejedben a kép, mindenképp olvasd el R6 alapleírásainkat, melyekben olyan tippeket olvashatsz, ami minden egyes pályán használható, illetve amit szem előtt kell tartanod a támadó és védekező operátoroknál.

A Villa egy háromszintes, sok tárggyal, drága képzőművészeti alkotásokkal, kitömött állatokkal, és szüreti borokkal töltött pincével rendelkezik. A ház különböző részei természetesen különböző tematikájúak, ahogy az már a gazdag házaknál lenni szokott. A hálószoba, a közös nappali, a magánművészeti galéria, mind harcok helyszíne.

A map felépítése

1. emelet – Bomba pontok

Kép forrása: u/Hyton-Av

2. emelet – Bomba pontok

Kép forrása: u/Hyton-Av

Szobák, helyiségek

Kép forrása: u/Hyton-Av

Kép forrása: u/Hyton-Av

Kép forrása: u/Hyton-Av

A Villában rengeteg sok apró helyiség, szoba van. Amikor először megjelent nagyon nehéz volt kiismerni, sőt gyanítom, hogy sok játékos még ma sincs teljesen tisztában azzal, hogy mi, hol van. Védekezéskor a játék, a különböző játékmódoknak megfelelően persze, jól kiismerhető pontokat használ. Kevés olyan szobát találunk, ami nem átlőhető fallal védett, így egy-egy helyen bizony szükség lesz azokra a bizonyos „vasfalakra”. A védekező játékosok területei úgy vannak kialakítva, hogy csak egy részük érhető el közvetlenül az épület széléről. Ha másik oldalról szeretne valaki támadni, többnyire keresztül kell mennie az épületen.

Az alagsorban például emiatt gyanítható, hogy a támadók a garázsból, az első számú bejáratnál próbálnak majd betörni.

Támadó spawn pontok

3 támadó pozíció

Main Road

Fountain

Ruins

Kép forrása: rockpapershotgun.com

Összesen 3 helyről indulhatnak a támadók. Ezek közül talán a „Main Road” (bal fent), ami a legjobb, hiszen arra nehéz a házból rálátni. A Villa map azonban a spawn killereknek kedvez a legjobban, hiszen számos olyan ablak van, ami nagyon jó rálátást biztosít a másik két pontra. Támadóként tehát elsődleges, hogy jól nézd meg az ablakokat, miután elindultál. Érdemes óvatosnak és szemfülesnek lenni hiszen, ha ügyes vagy és gyorsan kiszúrod, kiszedheted őket. Sok spawn killer óvatlan és azt gondolja: „úgysem vesz észre”, „úgysem ide figyel majd”. Ha mégis sikerül, a játékból is kilőheted a sniper-eket.

Belépési pontok a pince felől

Kép forrása: rockpapershotgun.com

A Villa számos ablakból elérhető tetővel rendelkezik. Egyes védekező játékosok ide is előszeretettel kiugranak, mivel gyorsan vissza tudnak bújni. A tetőre pedig nehéz rálátni, ha valaki az épület alján van. A rendszer csak néhány pillanat után jelzi, ha egy védekező játékos kint van, ez idő alatt pedig nagyon gyorsan le tudják lőni az óvatlanokat. Van olyan rész, ahová az épület másik oldaláról is rá lehet látni, nem árt tehát mindig jól körülnézni, ha támadsz.

Taktika a Villában

-A Villa padlóburkolata fából van. Ha alaposan meglövöldözöd shotgun-nal, akkor üthetsz rajta olyan lyukat, mely segítségével a lenti játékosokra láthatsz rá. Ez a taktika nem annyira népszerű –vagy épp idegesítő– itt, mint a Banknál, vagy Kafe Dostoyevsky esetében, így a legtöbb játékos nem számít erre a taktikára Villán. Vannak olyan helyek, amik meglepően jó lefedettséggel bírnak, mint a pince, vagy a játékteremben lévő biliárdasztalnál a hátsó kis átvezető folyosó, amit vasajtó véd.

-Szintén kiváló hely az Asztronómia terem, ami szinte 3 oldalról fallal védett, valamint az Aviation szoba.

-Összesen nyolc kamera van, három az ingatlanon kívül, egy az alagsorban, és kettő az első és kettő a második emeleten.

Kép forrása: rockpapershotgun.com

A Villa legjobb operátorai

A Villával két új operátor is érkezett a játékba. Mindketten olasz származású, védekező karakterek.

Alibi és Maestro

Kép forrása: 2game.com

Alibi (jobb) képes három hologramot ledobni a pályára, amik pont úgy néznek ki, mint az igazi operátor. Ha az ellenség ezt meglövi, néhány másodpercre láthatóvá válik a védők számára. A hologram a talpára célozva lőhető ki, de még akkor is megmutatja a támadó helyzetét. Ha valaki beleáll a hologramba, az eltűnik. A hologram helyére tehát bármikor be lehet állni az igazi karakterrel, megtévesztve az ellenséget. Kiváló taktikai karakter.

Maestro-nak (bal) különleges golyóálló kamerái vannak, melyeket a falra, a padlóra, szinte bárhová lehet tenni. A kamera egy kis ablak megnyitása után apró lövedékeket képes lőni. Ezek a lövedékek sebzik az ellenséget, sőt akár ölni is képesek. A kamera csak nyitott állapotában sebezhető. Hátránya, hogy a karakter drónozás közben nem ismeri fel, ha az ellenség mellette sétál. Nem árt tehát néha körülnézni, nem csak a kamera képét bámulni.

-A támadó karakterek közül Villán hasznos lehet Sledge, mivel ő könnyen üt ki falakat, padlót stb. Ahogy már említettük, nagyon sok fafelület van, a kalapács az ellenség meglepésére pedig kiválóan alkalmas.

-A védők közül jó szolgálatot tehet Mira. A Black Mirror bizonyos pozíciókban, például az étkezőben teljes kilátást biztosít az első emeleti ajtóra.

-Valkyrie kameráit a padlólapok közé tudja rejteni, több fontos pontot láthatóvá téve. Mivel a pálya jól díszített, nehezen kiszúrható a kamera, ami bizony a győzelem kulcsa is lehet.

Villa Easter eggs

-Az Art Studio-ban, ha szétversz egy bizonyos téglát, egy kis Tachanka szobor kerül elő belőle.

-A Villa romjainál valószínűleg egy zombi van a kútba zárva. Lőj csak rá a kútra és fülelj!

-Szintén odakint a Stable-nél találsz egy vaskonténert ahol, ha hegyezed a füled, egy bent ragadt macskát hallhatsz nyávogni.

-A map-en több easter egg is található az Assassin’s Creed-ből, ami szintén a Ubisoft játéka. Az Assassin’s Creed 2 és az Assassin’s Creed: Brotherhood ráadásul Olaszországban játszódik. Az Assasins Creed és a Villa családjának logója kísértetiesen hasonló. Lehet, hogy a Villa lakói, vagy felmenői Assassinok? Odakint az autókon, az épületben, sőt a boroshordókon is felfedezheted a logót.

-Az Assassin’s Creed-ből ismert főhőst, Ezio-t is felfedezheted a távolban lévő városka templomtornyának tetején.

Kép forrása: rockpapershotgun.com

-Mind ismeritek a hangot, amikor az Assassin’s Creed főhőse magas helyről ugrik le egy szénával megrakott kocsira. Ekkor egy sólyom hangja szólal meg. Ha a villa tetejéről meglövöd a kis kocsit a kertben, hallható az a hang.

-Szintén a tetőről láthatsz egy kis épületet (kripta) faajtóval. Ha valamilyen robbanó eszközzel szétlövöd az ajtót, előkerül egy üres koporsó. Lehet az oda fektetett úriember van most a kútban?

-A Sledge „Caber”-jéhez hasonló kalapács található a második emeleten, a biliárdasztaltól nem messze.

-A konyhában, ha szétütöd a Ubisoft-os szülinapi tortát, a tál alján egy vonalkódot találsz, érdekes feliratokkal.

-Az épületben olyan festmények is találhatók, melyek ismert történelmi figurákat ábrázolnak. Ilyen például Abraham Lincoln, vagy Galileo Galilei.

-Ha a Games Room-ban a biliárdasztalra drónnal mész, tudod mozgatni a golyókat. Lövésekkel nem.

 

Nos, mint láthatod a Villa valóban nem apácazárda, de számos érdekes helyet és titkot rejt. Ha már felfedezted, nézd át az összes Rainbow Six: Siege leírásunkat is.

×